رکوردزنی تسلا با سود ۱.۱ میلیارد دلاری در سه ماه
تسلا با ثبت سود ۱.۱ میلیارد دلاری در سهماهه دوم سال رکورد زد .
به گزارش مملکت آنلاین، شرکت فناوری و خودروسازی تسلا برای تقریبا نخستین بار طی دو سال گذشته توانست از محل فروش محصولات خود، سودی بیش از یک میلیارد دلار در سهماهه مالی دوم امسال کسب کند.
بنابر آمارها، این شرکت از آوریل تا ژوئن امسال ۱۱.۹۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که سود خالص آن در این سه ماه ۱.۱۴ میلیارد دلار بوده است.
درآمد عمده این شرکت در این سه ماه مدیون فروش زیاد دو خودروی ارزانقیمت مدل 3 و مدل Y بوده، امری که از سقف انتظار تحلیلگران بازار بالاتر زده است. تحلیلگران پیشتر پیشبینی کرده بودند تسلا طی این سه ماه حدود ۱۱.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کند.
رکورد افزایش سود تسلا در حالی به ثبت رسیده که این شرکت گفته است در این مدت ۲۰ میلیون دلار از محل داراییهای بیتکوینیاش در بازار رمز ارزها از دست داده و همینطور فروش «اعتبار دیاکسید کربن»اش نیز با افت مواجه شده است.
در برخی ایالتهای آمریکا و به منظور ترغیب خودروسازان به تولید خودروهای با سوخت غیرفسیلی، سازندگان خودرو ملزم به تولید مقدار معینی از وسایل نقلیه با میزان تولید صفر دیاکسید کربن هستند و به عنوان یک تشویق نظارتی چیزی به نام «اعتبار دیاکسید کربنی» به آنها اختصاص داده میشود. از آنجا که تسلا فقط وسایل نقلیه الکتریکی (EV) تولید میکند، معمولا این اعتبارات تشویقی را زیاد میآورد و به همین خاطر میتواند مازاد آن را به سایر خودروسازان بفروشد.
اما در ماههای اخیر موفقیت تسلا در فروش اعتبار مازاد خود به مشکل برخورده بود چرا که خودروسازان رقیب خود دست به افزایش تولید خودروهای برقی زدهاند و درنتیجه نیازی به خرید اعتبار دیاکسید کربنی ندارند. کارخانجات بزرگ خودروسازی همچون فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن امسال قصد دارند بدون استفاده از اعتبارات خریداری شده از تسلا، اهداف تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا مبنی بر قاره عاری از کربن را برآورده کنند.
تعویق مجدد تولید کامیونهای برقی تسلا
در همین حال تسلا در بیانیهای گفته است عرضه تجاری کامیونهای برقیاش را به دلیل محدودیتهای تولید باتری، بار دیگر به تاخیر میاندازد. این شرکت اعلام کرده است که تولید این کامیونها در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.
بنا به گفته تسلا همچنین خط تولید مدل Y در تگزاس آمریکا و اولین کارخانه اروپایی تولید این خودرو در برلین در آلمان به راه خواهد افتاد.
از کامیون برقی تسلا در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، اما هنوز وارد تولید تجاری نشده است.
پیشتر در روز دوشنبه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با اشاره به دشواریهای تولید منبع انرژی این «سایبرتراک» که متشکل از ۴ هزار و ۶۸۰ سلول باتری است، گفت: «دشوار است که بتوان گفت چه زمانی آخرین چالشهای فنی حل خواهد شد.»
تسلا در حال حاضر طرحی برای کاهش سلولهای باتری به ۲ هزار و ۱۷۰ عدد در دست دارد و بنابه گفته این شرکت قرار است در سال آینده تولید این باتریها را دو برابر کند.
انتهای پیام/