سایروس، کراسی کوچک با کاراکتری قوی توسط شرکت کیا رونمایی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، کمپانی کره ای کیا از جدیدترین عضو کوچک اندام خانواده کراس اور خود با نام سیروس Syros در هندوستان رونمایی کرد.
سیروس اندکی بزرگتر از برادرش Sonet بوده و تناسبات کلی بدنه آن بویژه نسبت چرخهای کوچک با بدنه حسی اسباب بازی گونه از EV9 را در خود مستتر دارد.
طراحی کلی بدنه فرمی مکعبی/ هندسی دارد و در ابتدای ورودش به بازار هندوستان صرفا با موتورهای احتراقی ارائه می شود.
طول کلی سیروس تنها ۳۹۹۵ میلی متر (۱۵۷.۲ اینچ) است.
از منظر زیبایی شناسی میتوان گفت که طراحی نمای جلو خودرو بدون شک چشمگیرترین نما در سیروس است.
کیا همانند مدل چراغهای جلوی عمودی را به طرفین کشانده اما نسبت عجیب و غریب استایل کلی در حد تاسمان پیکاپ نیست ولی تمایل بیشاز حد چراغهای جلو به طرفین خودرو، احتمال آسیب رسیدن و شکستن آنها را در مسیرهای باریک بشدت افزایش میدهد.
این خاص یا غریب بودن استایل کلی در نمای عقب نیز به چشم میخورد، جایی که چراغ های عقب عمودی نصب شده در پایین، انتهای سپر خودنمایی میکنند.
همچنین مجموعه چراغهای L شکل در بخش بالایی درب صندوی و روی ستونهای C مدرن و جذاب بنظر میرسند
رینگهای دو رنگ نقره ای و تایرهای نسبتا پهن ۱۷ اینچ از جمله آپشنهای ارائه شده در نسخه فول سیروس میباشند.
به لطف شکل و فرم جعبه ای بدنه، این مدل ظرفیت بار قابل توجهای معادل ۱۶.۴ فوت مکعب (۴۶۵ لیتر) دارد. فضای پای عقب باید برای خودرویی در این کلاس عالی است که به لطف فاصله بین دو محور سخاوتمندانه ای است که طراحان به اندازه ۱۰۰.۴ اینچ (۲۵۵۰ میلی متر)، ( تقریباً به اندازه برادر بزرگترش یعنی سول ) بزای این خودرو در نظرگرفته اند.
نیروی مورد نیاز در این کراس شهری خوش قیمت از یک پیشرانه بنزینی ۱.۰ لیتری توربوشارژ که ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ پوند فوت (۱۷۲ نیوتن متر) تولید می کند، تامین شده که از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو هدایت می شود.
از طرف دیگر، Syros با موتور ۱.۵ لیتری دیزلی هم عرضه می شود که ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت (۲۵۰ نیوتن متر) را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا یک مبدل گشتاور اتوماتیک با همان تعداد دنده به چرخها منتقل می کند البته نسخههای مجهز به گیربکس اتوماتیک دارای شیفتر نیز هستند.
کیا اطمینان داده که یک نسخه کاملا برقی از سیروس در آینده نزدیک معرفی خواهد کرد.
طراحی فضای کابین و داشبورد مینیمال و بسیار ساده طراحی شده البته کیا با نصب یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی اطلاعاتی با همان اندازه، و یک پانل پنج اینچی برای تنظیمات دیگر که بین نمایشگرهای بزرگتر قرار دارد، نزدیک به ۳۰ اینچ صفحه نمایش را در کنار هم چیدمان کرده است.
البته در اقدامی قابل ستایش، هنوز تعداد انگشت شماری دکمه فیزیکی برای دسترسی به عملکردهایی که بیشتر استفاده می شوند وجود دارد.
سیروس اگرچه این یک کراس اوور کوچک است، اما مملو از ویژگیهای جذاب است.
صندلیهای جلو و عقب تهویهشونده (بله، در عقب نیز) بوده و سیستم Android Auto بیسیم و Apple CarPlay، و پد شارژ بیسیم نیز دارد.
همچنین Syros دارای صندلی راننده چهار جهته برقی، صندلبهای عقب کشویی تاشونده ۶۰:۴۰، ترمز دستی الکترونیکی، نور محیطی ۶۴ رنگ، زیر آرنجی مرکزی تاشو عقب و سیستم صوتی هارمن کاردون با هشت بلندگو نیز میباش
در بخش ایمنی، کیا هندوستان برای این مدل شش کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، بهعلاوه ۱۶ سامانه کمکی رانندگی - از کمک حفظ خطوط تا کروز کنترل تطبیقی (با توقف و حرکت) ارائه میکند.
و نکته آخر آنکه هرچند قیمت سیروس هنوز مشخص نشده، اما از آنجایی که این خودرو با Skoda Kylaq 9300 دلاری رقابت می کند، باید محصولی ارزان و البته ایمن (بر اساس استانداردهای روز دنیا ) باشد.
انتهای پیام/