هاچ بک داغ، جذاب و خوش استایل جدید Alpine A290 میخواهد تعریفی متفاوت از رانندگی با خودروهای الکتریکی را به شما نشان دهد.
به گزارش مملکت آنلاین، خودروی برقی دوست داشتنی Alpine A290 توانی معادل ۲۱۵ اسب بخار دارد.
هرچند آلپاین تا سال ۲۰۲۶ به ایالات متحده نخواهد آمد اما A۲۹۰ جدید در بخش خاص ترین هاچ بک های برقی رقابت می کند و به باشگاه خودروهایی مانند Abarth 500e، Volkswagen ID.3 GTX، Cupra Born VZ و MG4 XPower کمتر شناخته شده ملحق میشود.
این اولین خودروی برقی آلپاین است که اساساً نسخهای با کارایی بالا برقی از رنو ۵ بود که قصد دارد اتومبیلهای الکتریکی را برای رانندگی جذاب تر کند.
هرچند رنو ۵ جدید در حال حاضر عالی به نظر می رسد اما نسخه آلپاین کاراکتری تهاجمی به این خودروی شیک شهری اضافه می کند. این مدل دارای تم چهار چراغ ( بخشی از هویت و امضای برند فرانسوی با طرح "X" است که یادآور خودروهای رالی قدیمی است) که در تاریخ گذشته طراحی ، از یک نوار برای محافظت از چراغ ها در صورت تصادف استفاده می شد. این المان و ترفند طراحی البته کمک میکند که قطعات شیشه شکسته چراغ در کنار هم باقی بمانند و از پراکندگی آنها در جاده جلوگیری شود.
در مقایسه با R5 احیا شده، نسخه اسپرت تر تقریباً دو اینچ پهنتر است و بهصورت استاندارد دارای چرخهای بزرگتر ۱۹ اینچی است. البته این مدل هنوز هم یک EV کوچک است که تنها ۱۵۷.۰ اینچ طول، ۷۱.۶ اینچ عرض و ۵۹.۸ اینچ ارتفاع دارد.
این خودرو کمی طویل تر و کوتاه تر از نسخه اصلی است و با وزن ۳۲۶۰ پوند، (برای یک ماشین الکتریکی)، نسبتاً سبک وزن است.
مشابه فیات Abarth 500e ، Alpine A290 جدید یک مدل دیفرانسیل جلو است. هاتهچهای الکتریکی دیگر که قبلاً ذکر کردیم، نیرو را به چرخهای عقب یا به هر دو محور ارسال میکنند. اما Alpine به یک موتور تکی که در جلو نصب شده است متکی است.
قدرت در تریم های پایه و GT Premium به ۱۷۴ اسب بخار بسنده می کنند و اگردر نسخه های GT Performance یا GTS پیش بروید، موتور الکترونیکی به ۲۱۵ اسب بخار می رسد.
با گشتاور ۲۲۱ پوند فوتی، این کودک سرکش برقی قدرتمند در ۶.۴ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت می رسد.
همانند رنو ۵ معمولی، A290 دارای یک سیستم تعلیق مستقل عقب است که میتوان گفت در این بخش بسیار نادر است.
آلپاین با نصب میلههای ضد رول سفارشی در جلو و عقب، سعی میکند خودرو را چابکتر کند. این محصول جدید با میشلن برای توسعه سه تایر مخصوص مدل پروژه ای فشرده را به انجامرساند که شامل تایرهایی Pilot Sport EV برای تابستان، Pilot Sport S5 برای جادههای مرطوب و خشک و Pilot Alpin 5 برای هوای سرد و همچنین برای جادههای خیس و برفی.
رنو برای Alpine A290 به طور انحصاری با یک بسته ۵۲.۰ کیلووات ساعتی به فروش می رساند که توان کافی برای حدود ۲۳۶ مایل برد دارد.
با پشتیبانی از شارژ DC در ۱۰۰ کیلووات، نیم ساعت طول می کشد تا باتری از ۱۵ تا ۸۰ درصد پر شود. اگر عجله دارید، گذراندن ۱۵ دقیقه در ایستگاه شارژ برای حدود ۹۳ مایل برد کافی خواهد بود.
قدرت بالای ترمزگیری در آلپاین توسط ترمزهای برمبو جلو با کالیپرهای قرمز یا آبی چهار پیستونی که از A110، خودروی اسپرت موتور وسط این شرکت، قرض گرفته شده است، تامین می شود. آلپاین به A290 چهار حالت رانندگی را به شما ارائه می دهد: Save، Normal، Sport و Perso. در حالی که سه مورد اول به خودی خود تنظیم میشوند، حالت دوم یک حالت فردی یا شخصی است که به رانندگان اجازه می دهد تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کنند در این مود می توانید پاسخ دریچه گاز، کمک فرمان، صدای تقلبی موتور و روشنایی محیط را تغییر دهید. صدای رانندگی Alpine به خودی خود صدای موتور مصنوعی نیست، بلکه صدای موتور الکتریکی با فرکانس بالا است.
همانند نمای بیرونی، آلپاین در مقایسه با رنو ۵ تلاش کرده است تا کابین را جذاب تر کند. جدای از صندلی های جلویی که بدن شما را در آغوش می گیرند، A290 دارای یک فرمان کف تخت و یک دکمه قرمز در پشت فرمان است و نکته جالب آنکه آن دکمه OV ("سبقت") حداکثر عملکرد را فعال می کند و در سمت چپ، دکمه چرخشی آبی رنگ RCH ("شارژ مجدد") به شما امکان می دهد سطح بازیابی مورد نظر را انتخاب کنید.
برای داشتن فضایی اسپرت تر، طراحان Alpine دکمه های D، N و R را روی کنسول مرکزی نصب کرده و بد نیست بدانید که آنها را در مدل رنو که فاقد پدال های فلزی و زیرپایی هستند، پیدا نخواهید کرد. دسته ابزار و نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و صفحه نمایش لمسی ۱۰.۱ اینچی بین دو مدل مشترک است، اما A290 از گرافیک هیجان انگیزتری استفاده می کند.
البته Alpine جزئیات قیمت را هنوز فاش نکرده اما بنظر میرید که این خودرو نسبت به رنو ۵ استاندارد که در خانه خود در فرانسه از ۳۳۴۹۰ یورو (۳۶۲۰۰ دلار) شروع می شود، امتیاز قابل توجهی دارد.
انتهای پیام/