بیامو یک مدل مفهومی معرفی کرد.
به گزارش مملکت آنلاین، گروه BMW برای نخستین بار، مدل مفهومی تورینگ کوپه را در افتتاحیه نمایشگاه «Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2023» به نمایش دراورد.
برای اطلاع باید اشاره کرد که «Concorso d'Eleganza Villa d'Este» و یا به انگلیسی «Competition of Elegance Villa d'Este» یک رویداد برای نمایش خودروهای کلاسیک و قدیمی در شمال ایتالیا است که در ده سال گذشته با همکاری BMW و هتل d'Este و در نیمه دوم ماه می میلادی برگزار می شود.
با این حال علاوه بر نمایش خودروهای کلاسیک، این رویداد به محلی برای نمایش مدل های مفهومی خودروسازان مطرح نیز تبدیل شده است که از جمله آن ها می توان به رونمایی استون مارتین از مدل خاص One-77 در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.
در سال های اخیر نیز، گروه ب ام و از این رویداد جهت نمایش مدل های مفهومی و تک ساخت خود استفاده کرده که از جمله آن می توان به کانسپت هایی مانند GINA Light Visionary، Gran Lusso Coupe و Z4 Zagato Concept اشاره کرد.
امسال نیز این برند باواریایی با معرفی نسخه شوتینگ بریک کوپه Z4، به استقبال این رویداد رفته است.
با دیدن مدل مفهومی تورینگ کوپه و در اولین نگاه، به سرعت مدل Z3 M در ذهن تداعی می شود، با این حال BMW ادعا می کند که طراحی و استایل این مدل، بر گرفته از مدل 328 Touring Coupe که برنده مسابقات «Mille Miglia» در سال ۱۹۴۰ شده است، می باشد.
ب ام و در کانسپت تورینگ کوپه، شکل بدنه سنتی یک خودروی اسپرت و زیبا را در قالب یک مدل شوتینگ بریک«Shooting Brake» از نو و به سبک و سیاق خود باز تعریف کرده است.
تورینگ کوپه به عنوان یک مدل تک ساخت و مفهومی، پوزه بلند مدل Z4 را به ارث برده است که با وجود بهره مندی از ظاهری اسپرت و هماهنگی با پیکره کلی، اما این دماغه کشیده به لحاظ بصری حالتی از سنگینی را در این نما ایجاد کرده و از حس چالاکی و سریع بودن ان به عنوان یک خودروی اسپرت دو نفره کاسته است.
با مشاهده نمای جانبی، تفسیر معمول BMW از تناسبات یک مدل شوتینگ-بریک قابل تشخیص است. کاپوت بلند، خطوط سقف ساده و قسمت عقب عضلانی، طراحی متمایز دو جعبه ای را تشکیل می دهد، در حالی که گرافیک کشیده پنجره جانبی، خم هافمیستر«Hofmeister» و قوس چرخ ها و گلگیرهای عقب ماهیچه ای، بر ظرافت و اسپرت بودن این نما تاکید دارند.
اما شاید بتوان گفت برجسته ترین ویژگی طراحی این مدل را می توان در نمای عقبی آن جستجو کرد. جایی که خطوط روان سقف به خوبی با پانل های جانبی قسمت عقب ادغام شده و یکپارچگی مناسبی را در این قسمت ایجاد کرده است.
ضمن اینکه همانطور که اشاره شد، گلگیر و خط شانه عضلانی نمای اسپرت این قسمت را برجسته تر کرده است، در حالی که شیشه عقب صاف و سطوح بدنه، بر حالت ایستایی و استحکام این نما اشاره دارد.
همچنین رنگ منحصر به فرد «Sparkling Lario» که دارای تکه هایی از شیشه آبی است که بر روی رنگ خاکستری-قهوه ای آن تاثیر بی نظیری از عمق ایجاد می کند و در کنار رینگ های برنزی ۲۰اینچی جلو و ۲۱ اینچی عقب، تکمیل کننده نمای بیرونی Touring Coupe هستند.
فضای داخلی نیز همانند بسیاری از جزئیات ریز و درشت نمای بیرونی از مدل Z4 به عاریت گرفته شده است. با این حداکثر توجه به مواد، طرح و رنگ از کابین تورینگ-کوپه، فضایی لوکس در بالاترین سطح را به نمایش می گذارد.
کابین تورینگ-کوپه به صورت افقی به دو بخش رنگی مجزا تقسیم شده است. در قسمت بالایی رنگ قهوه ای تیره به تمرکز راننده در حین رانندگی کمک می کند و در قسمت پایین رنگ قهوه ای روشن، راحتی و گرما را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.
همچنین این کیفیت بالا و توجه به جزئیات در چمدان های سفارشی که کارگاه چرم «Schedoni» برای این مدل طراحی کرده است و شامل دو کیف بزرگ، یک کیف کوچک و یک کیف لباس است نیز رعایت شده است و هماهنگی رنگ و دوخت آن ها با سایر قسمت های کابین، تکمیل کننده فضای داخلی تورینگ-کوپه می باشد.
ب ام و اطلاعات دقیقی از ویژگی های پیشرانه تورینگ کوپه ارائه نداده است، اما ادعا می کند که این کانسپت از یک موتور شش سیلندر بهره می برد که می توان حدس زد این، همان پیشرانه توربوشارژ سه لیتری با کد B58 باشد که در مدل های تولیدی ب ام و نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین همانند سایر خودروهای مفهومی معرفی شده در این رویداد، هیچ برنامه ای برای تولید Concept Touring Coupe وجود ندارد.
انتهای پیام/