ایرانخودرو، ۵۰ دستگاه تارا برقی تولید خواهدکرد
در نخستین جلسه کارگروه مشترک خودروهای برقی ایرانخودرو و مپنا، مقرر شد ایران خودرو ۵۰ دستگاه تارا برقی را تولید و مپنا هم تجهیزات و زیرساختهای مربوط به آن را ، تامین کند
به گزارش مملکت آنلاین از ایران خودرو؛ در نشست این کارگروه مشترک، مواردی از قبیل میزان مصرف سوخت خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی و گازسوز، چالشهای شبکه برق برای تامین برق مورد نیاز خودروهای برقی، ایجاد زیرساختها، ظرفیت شبکه برقرسانی و نیروگاهی، نوع مشارکت و مدل همکاری گروه مپنا در کارگروه خودروهای برقی، مدیریت انرژی در زمان اوج مصرف و طرحهای مطالعاتی ایجاد زیرساختها در شهرهای تهران و مشهد مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست عادل پیرمحمدی عضو هیئت مدیره ایران خودرو با بیان این که آینده صنعت خودرو در گرو حرکت به سمت خودروهای برقی است، گفت: اگر نتوانیم به موقع فاصله خود را در این بخش با صنعت خودروسازی جهانی کم کنیم، توانایی رقابت پذیری را از دست خواهیم داد.
وی افزود: سایر کشورها در این حوزه حمایت همه جانبهای از این صنعت داشتهاند و لازم است در داخل نیز علاوه بر حمایت حاکمیت، بتوانیم قوانین و استانداردهای لازم را تدوین کنیم.
پیرمحمدی با اشاره به این که تولید خودروهای برقی از اولویتهای اصلی ایران خودرو به شمار میرود، تاکید کرد: این شرکت دست همه کسانی که به توسعه این صنعت کمک میکنند را خواهد فشرد و به خصوص بر توانمندیهای گروه مپنا در راستای ایجاد زیرساخت شارژ و ایستگاهها و تجهیزات مربوط حساب باز میکند.
کیوان وزیری مدیر عامل تام ایرانخودرو نیز تاکید کرد: ۵۰ دستگاه تارای برقی را تا اوایل سال آینده تولید و زیرساخت آن نیز از سوی مپنا باید اجرایی شود.
وی افزود: برنامه تولید ۱۰۰هزار دستگاه خودرو برقی یک عزم ملی را طلب میکند و در واقع هدف نهایی از تولید خودرو برقی رسیدن به خودکفایی و ایجاد ارزش افزوده است. در این عرصه هیچ گاه به دنبال واردات قطعات نخواهیم بود و توانمندیهای دو طرف مپنا و گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه تولید خودرو و ایجاد زیرساخت شارژ اثبات شده است و اکنون بهتر است حاکمیت برای ارتقای ظرفیتهای حمل و نقل سفارشگذاری کند؛ چرا که پتانسیل تولید وجود دارد.
وزیری اضافه کرد: ما با تولید این خودروها حسن نیت صنعت خودرو برای تولید خودروهای برقی را نشان خواهیم داد و گام بلندی را برای تولید انبوه این خودروها با حمایتهای فرادستگاهی پیش خواهیم برد.
در پایان جلسه مقرر شد، در جلسات آینده قوانین و استانداردها، زیرساختهای شارژ و ارایه نوع سازماندهی فعالیتها در راستای ارتباط با نهادهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/