کانسپت الکتریکی RAM1500 Revolution یک پیکاپ الکتریکی جدید در دنیای خودرو معرفی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، سرانجام و پس از معرفی پیکاپ های الکتریکی توسط فورد، جی ام سی، شورلت، ریویان و تسلا، حال شاهد آن هستیم که کمپانی رم که از زیرمجموعه های گروه استلانتیس«Stellantis» می باشد نیز با معرفی کانسپت روولوشن، وارد رقابت پیکاپ ها یا به عبارتی بهتر، تراک های الکتریکی بازار آمریکا شده است.
تراک الکتریکی Revolution, پیش نمایشی از نسخه نهایی و تولیدی این مدل است که به احتمال فراوان در سال آینده میلادی، یعنی سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی استلانتیس، کارلوس تاوارس «Carlos Tavares» در مصاحبه ای پیرامون پیکاپ الکتریکی رم می گوید؛«این پیکاپ به عنوان یک محصول انقلابی، نمایانگر فناوری و عملکردی است که در آینده شاهد آن خواهیم بود و نماینده پروژه ای است که از یک طوفان ذهنی «brainstorming» آغاز شده و ما خواهان ادامه دادن و انجام آن هستیم».
با این حال این خودروساز هیچگونه جزئیاتی در مورد پیشرانه، ارقام عملکرد و یا محدوده حرکتی ان منتشر نکرده است، اما بر اساس برخی اطلاعات، نسخه تولیدی پیکاپ Revolution، بر روی پلت فرم« STLA Frame Stellantis» سوار خواهد شد که این امکان را به آن می دهد باتری های با ظرفیت ۱۵۹ تا ۲۰۰ کیلووات ساعتی را در خود جای دهد و بردی نزدیک به ۵۰۰ مایل(۸۰۰ کیلومتر) را داشته باشد.
نمای ظاهری با طراحی پیشگام
کانسپت Ram 1500 Revolution BEv، دارای طراحی بیرونی است که به طرز چشمگیری، بی رحمانه، عضلانی و در عین حال مدرن و زیبا است. لوگوی متحرک و مدرن«R-A-M» که از الگوهای LED بهره می برد، چهره کاملا جدید محصولات الکتریکی رم را به نمایش می گذارد.
در نمای جانبی حذف ستون B سبب شده تا درها خلاف جهت هم باز شده و فضای کابین بیش از پیش بزرگ تر را بر سرنشینان به ارمغان بیاورد.
همچنین استفاده از موتورهای الکتریکی جمع و جورتر، این امکان را به طراحان داده است تا به تناسبات جدیدی در این کلاس دست یابند، بطوری که با کاهش طول کاپوت و جلوتر قراردادن قسمت کابین، طول کلی آن را نسبت به نسخه های درون سوز به میزان ۱۰ سانتی متر افزایش دهند، در حالی که این افزایش فضای کابین، لطمه ای به طول کلی اتاق بار وارد نمی کند.
با گذر از این دو نما، به قسمت عقب خودرو می رسیم که در اینجا نیز همانند نمای جلو و تقریبا با حالتی قرینه، چراغ های چنگال مانند با نوارهای LED را شاهد هستیم که با امتداد از کناره ها به سمت مرکز، به لوگوی «R-A-M» ختم می شوند که همانطور که اشاره شد، به نوعی تداعی کننده نمای جلو می باشد.
از دیگر ویژگی های نمای بیرونی نیز می توان به دستگیره های درب مخفی، اینه های جانبی کوچکتر و سبک تر که توسط پرینتر سه بعدی جهت بهبود آیرودینامیک و کاهش کشش ساخته شده است اشاره کرد.
طراحی داخلی به همراه نوآوری های جدید
با ورود به فضای کابین رم روولوشن، با سطحی از انعطاف پذیری، راحتی و نوآوری که تاکنون در هیچ پیکاپی شاهد آن نبودیم، روبرو می شویم.
کابین تراک رم روولوشن تحت عنوان مفهوم «یک محیط فضایی» یا «one space environment» معرفی شده که از یک فضای به اصطلاح پیوسته که قسمت جلو و عقب آن را به یکدیگر مرتبط می سازد بهره مند شده است.
از دیگر ویژگی هایی برای نخستین بار در پیکاپ روولوشن شاهد آن هستیم، استفاده از صندلی های تاشو در قسمت دیواره جدا کننده کابین از محفظه بار است که امکان اضافه شدن ردیف سوم را در کابین این تراک فراهم کرده است. همچنین می توان به نمایشگر ۱۴/۲ اینچی و دو تکه سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد که قابلیت جدا سازی و استفاده از آن به عنوان تبلت را برای کاربران و سرنشینان فراهم کرده است.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با زمان دقیق معرفی و عرضه نسخه تولیدی، مشخصات فنی و همچنین محدوده قیمتی آن منتشر نشده است، اما می توان انتظار داشت که بسیاری از نوآوری ها و ویژگی های طراحی استفاده شده در نسخه مفهومی را، در نسخه تولیدی نیز مشاهده کنیم.
انتهای پیام/