ده‌ها کشته و مفقودی براثر سیل و رانش زمین در ژاپن

بارش‌های شدید طی چند روز گذشته در ژاپن منجر به جاری شدن سیل و رانش زمین در نواحی مرکزی این کشور شده و تاکنون یک کشته و ۱۱ مفقود برجای گذاشته است.

ده‌ها کشته و مفقودی براثر سیل و رانش زمین در ژاپن

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیم‌های امداد و نجات روز یکشنبه در جزایر دورافتاده‌ای که پیشتر توسط زلزله مهیب سال جاری ویران شده بود، در حال کمک رسانی و یافتن افراد مفقود شده هستند.

شبکه تلویزیونی «ان اچ کی» ژاپن نیز گزارش داد: از روز جمعه گذشته تا روز جاری (یکشنبه) نزدیک به ۵۰۰ میلی‌متر در شهر واجیما (Wajima) واقع در استان ایشیکاوا (Ishikawa) در مرکز ژاپن، بارندگی داشته ایم که این میزان از سال ۱۹۷۶ بدین سو در این بخش از ژاپن بی سابقه بوده است.

بنابر اعلام مقام های استان ایشیکاوا، برق حدود پنج هزار واحد مسکونی در این منطقه از ژاپن قطع شده و یکهزار و ۷۰۰ واحد مسکونی نیز فاقد آب مصرفی است.

مقام های استان ایشیکاوا با توجه به جاری شدن سیل از ۱۱۰ هزار نفر از ساکانان مناطق واجیما، سوزو (Suzu) و شبه جزیره نوتو (Noto) خواسته‌اند که این مناطق را تخلیه کنند.

درهمین حال از ۱۷هزار و ۳۰۰ نفر از ساکنان استان های نیگاتا (Niigata) و یاماگاتا (Yamagata) که در شمال استان ایشیکاوا ساکن هستند، خواسته شده که محل سکونت خود را ترک کنند.

این گزارش حاکی است راه آهن شرق ژاپن تردد قطارها سریع السیر خود بین دو استان یاماگاتا و فوکوشیما را در روز جاری به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر