فرونشست یک خیابان در اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: قسمتی از خیابان میر نشست کرد و در آن حفره ایجاد شد. عملیات ایمن‌سازی آن امشب به پایان می‌رسد.

فرونشست یک خیابان در اصفهان

به گزارش مملکت آنلاین، منصور شیشه‌فروش در شامگاه روز دوشنبه (۸ مرداد ۱۴۰۳) به خبرنگار ایسنا گفت: ریزش در مسیر خط لولۀ انتقال آب که مربوط به فاضلاب قدیمی محور جنوب به سمت تصفیه‌خانه است، علت این حادثه محسوب می‌شود. اکنون، تیم‌های فنی و عملیاتی شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور در محل حادثه حضور دارند.

 او ادامه داد: از یک سو، ایمن‌سازی و اعمال محدودیت ترافیکی موقت توسط پلیس در خیابان میر جریان دارد. از سوی دیگر، عملیات خاک‌برداری در عمق ۶ متری زمین با اعزام ماشین‌آلات در حال انجام است. این خط آسیب‌دیده قدمتی ۵۵ ساله دارد.

این مقام استانداری افزود: با تعویض ۲ کیلومتر از مسیر فرسوده و ۵۵ سالۀ مذکور طی چند سال اخیر و در مسیر خیابان‌های مرتبط، خط قدیمی فوق از مدار خارج شده است. درواقع، فاضلابی در خط قدیمی نیست و پس‌زدگی فاضلاب نیز در هیچ کجای آن گزارش نکرده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تأکید کرد: ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب اصفهان فرسوده است و به بازسازی و اصلاح نیاز دارد. از این ۳۰۰ کیلومتر، ۴۴ کیلومتر آن خطرپذیر و در اولویت اجرا قرار دارند. به‌منظور تحقق این هدف لازم است که وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه کشور و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعتبارات موردنیاز را به استان اصفهان تخصیص دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر