زیان راه آهن آلمان از ۵ میلیارد یورو گذشت
زیان راه آهن آلمان از پنج میلیارد و ۷۰۰میلیون یورو گذشت و راه آهن این کشور طی ۲۰ سال گذشته رکورد زیان زد.
به گزارش مملکت آنلاین، مدیران شرکت راه آهن آلمان میخواهند نوسازی شبکه ریلی را طبق یک برنامه انجام دهند. پیشبینی شده تا سال ۲۰۳۰ مسافران قطار دو برابر شود.
بحران کرونا به راه آهن سراسری آلمان ضرری نجومی وارد کرده و این در حالی است که سال قبل این شرکت ۶۸۰ میلیون یورو سود خالص داشت.
بیلان مالی سالانه راه آهن آلمان منتشر شد. به دلیل محدودیتهای ناشی از قرنطینه، ممنوعیت سفر و دورکاری در دوران کرونا، فروش بلیت در سال ۲۰۲۰ بسیار کمتر از سال قبل بوده است. بیلان سال ۲۰۲۰ راه آهن آلمان در قیاس با سال ۲۰۱۹، به طور کلی یک کاهش ۷ / ۵ میلیارد یوریی را نشان میدهد که ۴میلیارد و پانصد میلیون یورو آن مربوط به حمل مسافر و کالا بوده است. به عبارت دیگر درآمد کلی این شرکت در سال گذشته با یک کاهش حدوداَ ده درصدی نسبت به سال قبلتر به ۳۹میلیارد و ۹۰۰ میلیون یوروتنزل کرده است.
ضرر راه آهن آلمان در سال ۲۰۲۰ بدون کسور مالیاتی و سود بهره، به دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو بالغ میشود در حالی که یک سال پیشتر این شرکت به سودی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یوروی دست یافته بود.
مدیرعامل راه آهن آلمان در زمان ارائه بیلان سالانه گفت: «هر چند برای سال ۲۰۲۱ وضعیت بهتری پیشبینی شده اما انتظار میرود که باز ضررهای قابل توجهی داشته باشیم.» ریشارد لوتس ابراز امیدواری کرد که مردم بیشتر از گذشته با قطار رفت و آمد کنند و برای حمل و نقل نیز از خط آهن استفاده کنند که با حفظ محیط زیست نیز سازگارتر است.
دولت و شرکت راه آهن به طرحهای سرمایهگذاری که قبل از بحران کرونا اعلام شده بود، پایبند ماندهاند. با توجه به پیشبینی دوبرابر شدن تعداد مسافران قطار تا سال ۲۰۳۰، لازم است شبکه خطوط ریلی و ایستگاهها نوسازی شوند. در سال ۲۰۲۱، مبلغ ۱۲میلیارد و هفتصد میلیون یورو به این منظور اختصاص خواهد یافت.
به دلیل کاهش سفرها، تعدیل کارکنان و صرفهجویی در پرداختهای پرسنلی ادامه خواهد یافت. در عین حال در مذاکرات اتحادیه کارکنان راه آهن و حمل و نفل ریلی با کارفرمایان توافق شده که در سال ۲۰۲۲ حقوق پایه پرسنل، یک و نیم درصد افزایش یابد. چانهزنی اتحادیه لوکوموتیورانها با کارفرمایان برای تعیین تعرفه افزایش دستمزد همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/