لهستان، سفارت روسیه در پوزنان را می‌بندد

وزیر امور خارجه لهستان طی سخنانی ضمن اتهام‌زنی به دولت روسیه مبنی بر اقدامات خرابکارانه، اظهار داشت که تصمیم دولت بر تعطیلی کنسولگری مسکو در شهر پوزنان است.

لهستان، سفارت روسیه در پوزنان را می‌بندد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از رویترز، «رادوسلاو سیکورسکی»، وزیر امور خارجه لهستان روز سه‌شنبه گفت که دولت این کشور تصمیم گرفته کنسولگری روسیه در شهر پوزنان را به دلیل آنچه اقدامات مشکوک روسیه برای خرابکاری خواند، تعطیل ‌کند.

مسکو نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد و اعلام کرد که اقدامی تلافی‌جویانه انجام خواهد داد.

سران ورشو ادعا می‌کنند که نقش لهستان به عنوان مرکزی برای حمل و نقل تجهیزات نظامی به اوکراین، این کشور را به هدفی برای جاسوسی و اقدامات خرابکارانه و آتش سوزی روسیه تبدیل کرده است.

اقدام برای تعطیلی کنسولگری به دنبال یک پرونده قضایی مربوط به یک شهروند ۵۱ ساله اوکراینی متهم به برنامه ریزی برای آتش زدن یک کارخانه رنگ در شهر وروتسواف در غرب لهستان است.

دفتر دادستان کل لهستان هفته گذشته با تایید اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه‌ها گفت که دادستان ها برای گذراندن سه سال زندان برای مظنون به توافق رسیده بودند اما دادگاه این حکم را رد کرده و اعتقاد دارد که باید مجازات شدیدتری اعمال شود.

سیکورسکی به خبرنگاران گفت: دادگاه لهستان به این نتیجه رسیده است که شواهد قوی در ارتباط با خرابکاری وجود دارد.

وی گفت: «من به عنوان وزیر امور خارجه اطلاعاتی دارم مبنی بر اینکه روسیه در پشت این اقدامات خرابکارانه در لهستان و کشورهای متحد آن قرار دارد.»

این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، آن را یک اقدام خصمانه دیگر خواند و وعده یک پاسخ دردناک داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر