امارات اولین دریافت کننده سامانه موشکی پیشرفته تاد از آمریکا

امارات اولین کشور جهان که سامانه موشکی پیشرفته تاد را از آمریکا تحویل گرفت.

امارات اولین دریافت کننده سامانه موشکی پیشرفته تاد از آمریکا

به گزارش مملکت آنلاین، سامانه پدافند هوایی تاد (THAAD) که مخفف عبارت Terminal High Altitude Area Defense است، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های پدافند موشکی در دنیا محسوب می‌شود.

این سامانه با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک طراحی شده است و قابلیت رهگیری موشک‌ها را در ارتفاعات بالا دارد و می‌تواند تهدیدات موشکی با برد ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر را دفع کند.

این سامانه به دلیل ویژگی‌های خاص خود برای رهگیری موشک‌ها در فاز نهایی پرواز، به یکی از ابزارهای اصلی دفاع موشکی ارتش آمریکا و متحدانش تبدیل شده است..

امارات اولین مشتری خارجی سامانه موشکی تاد بود و این سیستم را در سال ۲۰۱۱ با مبلغ ۱.۱۳۵ میلیارد دلار از آمریکا خریداری و آن را در سال ۲۰۱۵ در مناطق حساس مستقر کرد.

این سامانه به منظور تقویت دفاع موشکی امارات در برابر تهدیدات موشکی بالستیک و دیگر تهدیدات منطقه‌ای به‌ویژه از سوی حوثی‌های یمن طراحی شده است.

در سال ۲۰۲۲، امارات برای اولین بار سامانه تاد را در عملیات جنگی به کار گرفت و موفق شد یک موشک بالستیک پرتاب شده از سوی حوثی‌ها را رهگیری و نابود کند.

این سامانه در دو موقعیت حساس در امارات قرار دارد: یکی در نزدیکی تأسیسات انرژی در الرویس و دیگری در حومه ابوظبی. تاد به‌عنوان یک سیستم دفاع موشکی پیشرفته، می‌تواند موشک‌ها را در ارتفاعات بالاتر رهگیری کند و از مکان‌های کلیدی و زیرساخت‌های حیاتی محافظت نماید.

امارات با این سامانه و ترکیب آن با سیستم پاتریوت، به یک ساختار دفاعی پیشرفته دست یافته که در میان کشورهای منطقه منحصر به فرد است و توانایی مقابله با تهدیدات هوایی و موشکی پیچیده را فراهم می‌کند.

گفتنی است روز گذشته خبرگزاری‌ها اعلام کردند آمریکا تصمیم گرفته که سامانه تاد را برای حمایت از اسرائیل در برابر تهدیدات موشکی احتمالی از سوی ایران در اسرائیل مستقر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر