آمریکا، برنامه‌ای برای خروج از سوریه ندارد

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد کشورش فعلاً هیچ جدول زمانی خاصی برای ماندن یا خروج نیروهای خود از سوریه ندارد.

آمریکا، برنامه‌ای برای خروج از سوریه ندارد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از تلویزیون سوریه، وزارت خارجه امریکا تاکید کرد هیچ جدول زمانی مشخصی برای خروج نیروهای این کشور از سوریه وجود ندارد و آن‌ها برای مبارزه با داعش در سوریه باقی خواهند ماند.

 وزارت خارجه امریکا با تایید این که هیچ جدول زمانی مشخصی برای ماندن یا خروج نیروهای این کشور از سوریه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این نیرو‌ها زمانی که برای رسیدن به هدف اصلی مبارزه با داعش لازم باشد، در سوریه باقی خواهند ماند.

وزارت خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده و دولت عراق به تفاهمی دست یافته‌اند که بر اساس آن نیروهای ائتلاف اجازه دارند حداقل تا سپتامبر ۲۰۲۶ به حمایت از عملیات ضد داعش در سوریه از داخل عراق ادامه دهند و این کار با توجه به شرایط میدانی و با مشورت رهبران سیاسی آینده در عراق و امریکا و اعضای ائتلاف صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: به همراه عراق تصمیم گرفته شد تا یک طرح انتقالی برای مأموریت ائتلاف بین‌المللی تهیه کنیم اما این به معنای پایان کار ائتلاف بین‌المللی که به حمایت از تلاش‌های طولانی مدت علیه داعش در سراسر جهان ادامه می‌دهد، نخواهد بود.

این بیانیه تصریح می‌کند: در حالی که مأموریت نظامی گروه ضربت مشترک در عراق تا سپتامبر ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد، اما مأموریت نظامی ائتلاف فعال در سوریه ادامه می‌یابد و بر مبارزه با داعش متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر