تایید رسمی شهادت فرمانده ارشد حزب الله

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی شهادت فرمانده ارشد خود در تهاجم صهیونیست‌ها به بیروت را تأیید کرد.

تایید رسمی شهادت فرمانده ارشد حزب الله

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از الجزیره، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی شهادت فرمانده بزرگ حاج ابراهیم عقیل را تأیید کرد.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: امروز فرمانده ما ابراهیم عقیل پس از عمری مجاهدت و جان فشانی، وارد آمدن جراحت و پیروزی‌ها و دستاوردهای بسیار به خیل شهدا پیوست. او شایسته رسیدن به درجه شهادت بود.

این بیانیه می‌افزاید: بیت المقدس همواره در دل و ذهن او و در افکار او به طور شبانه روز وجود داشت. نماز خواندن در مساجد مسجدالاقصی آرزوی او بود. مقاومت اسلامی امروز با افتخار و سربلندی یکی از رهبران خود را در راه بیت المقدس تقدیم کرد و با روح پاکش عهد می‌بندد که تا پیروزی به این راه و اهدافش پایبند باشد.

شهید ابراهیم عقیل فرمانده ارشد حزب الله لبنان که بود؟

شهید ابراهیم عقیل ملقب به «تحسین» فرمانده نظامی که در حمله روز جمعه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید، فرمانده نیروهای ویژه حزب الله لبنان موسوم به یگان رضوان بود.

وی یکی از فرماندهان تأثیرگذار نظامی در نیروهای رضوان بود و بعد از شهید فواد شکر دومین فرمانده بزرگ حزب الله لبنان به شمار می‌رفت. دولت آمریکا برای ترور این فرمانده جهادی حزب الله یا ارائه اطلاعاتی که به ترور یا دستگیری وی منجر شود، ۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

نام جهادی ابراهیم عقیل، «تحسین» بود، وی یکی از اعضای ارشد حزب الله بود که در دهه ۸۰ قرن گذشته میلادی به عنوان یکی از عناصر اصلی «جنبش جهاد اسلامی» که یکی از گروه‌های نظامی حزب الله بود و در انفجار سفارت آمریکا در بیروت نقش داشت، فعالیت می‌کرد.

انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در لبنان در سال ۱۹۸۳ از دیگر مأموریت‌های این گروه جهادی بود که با موفقیت انجام شد. آمریکایی‌ها مدعی هستند که وی به همراه تیم متبوع خود در این گروه عملیات گروگان‌گیری آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها در لبنان را نیز انجام داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۱۵و ی را در لیست افراد تحت تعقیب خود قرار داد و وزارت خارجه آمریکا نیز در سپتامبر ۲۰۱۹ ابراهیم عقیل را در لیست افرادی قرار داد که به زعم آمریکایی‌ها تروریست هستند.

رژیم صهیونیستی عملیات ترور شهید ابراهیم عقیل را عصر روز جمعه در حمله موشکی به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از همان لحظات اولیه اذعان کردند که هدف حمله به ضاحیه بیروت ابراهیم عقیل فرمانده نیروهای ویژه و فرماندهان ارشد نیروی رضوان و نیز فرماندهان طراح سیطره بر الجلیل بوده است. در نهایت حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت این فرمانده را تأیید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر