ادعای یک منبع آمریکایی: رژیم صهیونیستی برای انفجار پیجرها در لبنان ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود

یک منبع اطلاعاتی امریکایی اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ۱۵ سال پیش برای نفوذ و هک کردن دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» برنامه‌ریزی کرده بود.

ادعای یک منبع آمریکایی: رژیم صهیونیستی برای انفجار پیجرها در لبنان ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از الجزیره، یک منبع اطلاعاتی امریکایی اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ۱۵ سال پیش برای نفوذ و هک کردن دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» برنامه‌ریزی کرده بود.

شبکه امریکایی «ای بی سی نیوز» و روزنامه عبری یدیعوت به نقل از یک منبع اطلاعاتی امریکا اعلام کردند:  اسرائیل در ساخت دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم «پیجر» دست داشته، در حالی که شرکت تایوانی تحقیقات درباره ساخت این دستگاه‌ها را آغاز کرده است.

این منبع اطلاعاتی تصریح کرد: برنامه‌ریزی اسرائیل برای این نوع نفوذ در زنجیره تامین دستگاه‌های ارتباطاتی از حدود ۱۵ سال قبل صورت گرفته است.

این منبع افزود: طرح اسرائیل شامل شرکت‌های جعلی و ویترینی از حضور افسران اطلاعاتی برای تولید دستگاه‌های پیجر بوده است در حالی که بسیاری از شرکت کنندگان در این طرح متوجه نبوده‌اند که پشت قضیه چیست و برای چه کسی کار می‌کنند.

در همین حال شبکه «ای بی سی نیوز» به نقل از سخنگوی دولت مجارستان اعلام کرد: دستگاه‌های پیجر به طور مطلق در مجارستان تولید نمی‌شوند و این شرکت یک واسطه تجاری بوده است و هیچ سایت تولید یا عملیاتی در مجارستان ندارد.

از سوی دیگر، دادستانی تایوان نیز از رئیس و مؤسس شرکت پیجر بازجویی و سپس او را آزاد کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر