نامرد مخالفان در ونزوئلا پیروزی مادورو را به رسمیت شناخت

نامزد مخالف پیشین انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، پیروزی «نیکلاس مادورو» در انتخابات را به رسمیت شناخت.

نامرد مخالفان در ونزوئلا پیروزی مادورو را به رسمیت شناخت

به گزارش مملکت آنلاین، «ادموندو گونزالس اورروتیا»، رهبر  کاندیدای اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ژوئیه که در برابر مادورو شکست خورد و اکنون در اسپانیا به سر می‌برد، با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، تصمیم دیوان عالی قضایی ونزوئلا مبنی بر تأیید پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات به رسمیت شناخت.

او پیش از فرار به اسپانیا، نامه‌ای خطاب به «خورخه رودریگز» رئیس پارلمان ونزوئلا نوشته که در آن رهبر کاندیدای اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، صلاحیت دیوان عالی قضایی و حکم صادره آن برای تأیید پیروزی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات ۲۸ ژوئیه را به رسمیت می شناسد  و به تصمیم اتخاذ شده از سوی نهاد قضایی پایبند است.

وی همچنین در این نامه یادآور شده است که اعطای امان نامه وی حاصل مذاکرات دولت‌های اسپانیا و ونزوئلا بوده و خروجش از کشور در راستای تحکیم صلح و گفتگوی سیاسی در ونزوئلا صورت گرفته است.

او همچنین تعهد خود را به داشتن یک فعالیت سیاسی «محدود» در خارج از ونزوئلا ابراز کرد و افزود: «در هیچ شرایطی قصد ندارد از هیچ گونه نمایندگی رسمی یا غیررسمی از اختیارات عمومی دولت ونزوئلا استفاده کند».

او همچنین متعهد شد که «کاملاً به نهادها و منافع ونزوئلا احترام بگذارد» و در نهایت اظهار داشت که در اقدامات سیاسی خود «احتیاط، اعتدال و احترام» را رعایت خواهد کرد.

اذعان گونزالس اورروتیا به پیروزی مادورو در حالی است که ماه گذشته، اپوزیسیون بدون ارائه سند و مدرکی پیروزی مادورو برای سومین مرتبه در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا را به چالش‌ کشیده بود.

در انتخابات ونزوئلا، مادورو با اکثریت آرا بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شد، اما اپوزیسیون و کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای همجوار ونزوئلا نتایج این انتخابات را به چالش کشیده و خواستار بررسی مجدد آرا شده‌اند؛ اتهاماتی که کاراکاس رد می‌کند و اکنون با توجه به اذعان رهبر اپوزیسیون این کشور به پیروزی قانونی مادورو، اتهامات وارده همگی رد خواهند شد.

اتحادیه اروپا و کشورهای غربی به‌ویژه ایالات متحده نیز در پی پیروزی مادورو تلاش کردند تا با طرح اتهامات واهی و بی‌اساس اراده ملت ونزوئلا را زیر سوال برده و همچون گذشته تلاش کنند تا چهره اصلی اپوزیسیون را به رسمیت بشناسند.

ایالات متحده ادموندو گونزالس نامزد بازنده انتخابات و فردی که پیروزی مادورو را به رسمیت شناخته را به‌عنوان نامزد پیروز در نظر می‌گرفت.

هفته‌های گذشته ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه مقامات ونزوئلایی همسو با مادورو به اتهام کارشکنی در انتخابات اعمال کرد. ایالات متحده همچنین اعلام کرد یک هواپیمای ونزوئلا که مادورو برای سفرهای بین‌المللی از آن استفاده می‌کرد، در جمهوری دومینیکن توقیف شد. یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت هواپیمای دوم مرتبط با مادورو تحت نظارت ۲۴ ساعته مقامات جمهوری دومینیکن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر