آماده‌باش چند کشور اروپایی برای مقابله با سیل

چند کشور اروپایی برای مقابله با سیل اعلام آماده باش کردند.

آماده‌باش چند کشور اروپایی برای مقابله با سیل

به گزارش مملکت آنلاین،  چندین کشور در اروپای مرکزی خود را برای خطر سیل در روزهای آینده آماده می‌کنند. سازمان هواشناسی آلمان نسبت به وقوع بارندگی شدید در منطقه کوهستانی آلپ در ایالت باواریا، همزمان با "نشانه‌های محسوس آغاز زمستان"، هشدار داده است.

بخش‌هایی از پل فروریخته "کارولا" در درسدن آلمان در حال جابجا شدن است چرا که احتمال بارش شدید و وقوع سیل وجود دارد.

اولین برف نیز در کوه‌های آلپ در ایالت باواریا بارید. ارتفاع برف در برخی مناطق در حدود دو متر گزارش شده است. همچنین سازمان هواشناسی آلمان برای روزهای آینده بارش برف به ارتفاع ۵۰ سانتی متر را پیش‌بینی کرده است.

جمهوری چک برای بدترین سناریوها آماده می‌شود. انتظار می‌رود که با طغیان برخی رودخانه‌ها در این کشور سیل شدیدی رخ دهد. خروجی آب از دریچه‌های سد "اورلیک" بر روی رودخانه "ولتاوا" به میزان قابل توجهی افزایش یافته و دیوارهای حفاظتی در برابر سیل در شهر پراگ ساخته شده است.

در لهستان نیز اقداماتی برای مقابله با سیل احتمالی انجام شده است. ارتش در حالت آماده باش قرار دارد. به گفته مقامات هواشناسی لهستان، ممکن است در چهار روز آینده در بخش‌هایی از جمهوری چک و لهستان تا ۴۰۰ لیتر در هر متر مربع باران ببارد.

وضعیت در اسلواکی و اتریش نیز به همین منوال است. پیش‌بینی می‌شود در آخر هفته پیش رو در این دو کشور حدود ۲۰۰ لیتر در هر متر مربع باران ببارد. راه‌آهن اتریش هشدار بارش شدید باران و طوفان صادر کرده است. چندین خط راه‌آهن نیز به دلیل بارش شدید برف بسته شده‌اند. کارل نهامر، صدراعظم اتریش، می‌گوید که ارتش آماده است تا در صورت لزوم تا هزار سرباز را بسیج کند.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر