بارندگی در ترکیه دو برابر شد

آمارها از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی بارش‌ها در ترکیه در ماه آگوست نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

بارندگی در ترکیه دو برابر شد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، و با استناد به آمارهای سازمان هواشناسی ترکیه، میزان بارش‌های آگوست امسال در مقایسه با میانگین بلندمدت چندین ساله کمتر بود، اما نسبت به آگوست ۲۰۲۳ افزایش چشمگیری داشته است.

طبق این داده‌ها، میانگین بارش‌های ماه آگوست در دوره آماری ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰، به‌طور متوسط ۱۴.۸ میلی‌متر در هر مترمربع بوده است. این میزان در سال گذشته ۶.۴ میلی‌متر بود، اما امسال به ۱۳.۹ میلی‌متر افزایش یافت.

اگرچه میزان بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت ۷ درصد کاهش یافته است، اما نسبت به سال گذشته شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی بارش‌ها بوده‌ایم.

در ماه اوت امسال، اکثر مناطق داخلی ترکیه به‌ویژه بخش‌های مرکزی آناتولی (به‌جز مناطقی چون اسکی‌شهیر، آنکارا و کارامان) با افزایش میزان بارش روبه‌رو شدند. به‌طور خاص، بارش‌ها در منطقه نوشهیر به بیش از سه برابر میانگین بلندمدت رسیده است.

در مقابل، مناطقی مانند جنوب مرمره، بخش‌هایی از غرب دریای سیاه، سواحل اژه و جنوب شرق ترکیه از جمله غازی‌عینتاب، آنتالیا، مرسین، آدانا، هاتای و حکاری، با کاهش شدید بارش مواجه بودند که در برخی از این مناطق، این کاهش به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر