یونان استفاده از موبایل را در مدارس ممنوع می‌کند

یونان قوانین جدیدی را برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس از سپتامبر سال جاری اعلام کرده است.

یونان استفاده از موبایل را در مدارس ممنوع می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، مقررات جدید و سیستم مجازات گسترش قوانینی است که توسط وزیر آموزش و پرورش یونان در ماه مارس اعلام شد و تعدادی از دانش‌آموزان را به‌دلیل فیلم‌برداری از همکلاسی‌هایشان و تمسخر آنها در فضای مجازی، در تلاش برای مقابله با آزار و اذیت سایبری اخراج کرد.

دانش‌آموزان در مدارس یونان ملزم خواهند بود در طول زمان کلاس‌های سال تحصیلی جدید که از ۱۱ سپتامبر آغاز می‌شود، تلفن همراه خود را همیشه در کیف خود نگه دارند. این قانون جدید پس از دیدار بین نخست‌وزیر و وزیر آموزش و پرورش اعلام شد. به گفته نخست‌وزیر هنگام اعلام کمپین «تلفن همراه در کیف مدرسه»، دانش‌آموزان می‌توانند گوشی‌های تلفن همراه خود را به مدرسه بیاورند، اما باید در تمام طول روز آن را در کیف مدرسه نگه دارند.

بر اساس مقررات جدید، دانش‌آموزانی که این قانون را رعایت نکنند، به مدت یک روز از مدرسه تعلیق خواهند شد و در صورت تکرار تخلف، معلمان این امکان را دارند که تعلیق دانش‌آموزان را برای چند روز ادامه دهند. چنانچه کسی بدون اجازه از همکلاسی یا معلمان خود فیلم بگیرد، ممکن است با اخراج مواجه شود.

داده‌های علمی بسیاری نشان داده است که چگونه استفاده از تلفن همراه در طول روز می‌تواند منبعی برای حواس‌پرتی باشد و باعث کاهش تمرکز و توجه دانش‌آموزان شود و بر فرایند یادگیری آنها تأثیر بگذارد. علاوه بر این، تلفن‌های همراه می‌توانند به آزار و اذیت سایبری کمک کنند، زیرا دانش‌آموزان ممکن است از آنها برای ارسال پیام‌های آزاردهنده یا به اشتراک گذاری محتوای نامناسب استفاده کنند.

این نخستین بار در یونان است که سیستم گسترده‌ای از مجازات‌ها برای مقابله با استفاده از تلفن همراه در مدرسه ایجاد شده است که مسئولان آن را طرح «حواس‌پرتی قابل‌توجه» می‌نامند. پیش از این، ممنوعیت عمومی تلفن‌های همراه در مدارس مربوط به سال ۲۰۰۲ بود که معلمان اجرای آن را کاری بسیار دشوار می‌دانستند. سخنگوی اتحادیه معلمان دبیرستان OLME در رادیو یونان اعلام کرد آنچه اهمیت دارد تلاش برای متقاعد کردن دانش‌آموزان برای خاموش کردن تلفن‌هایشان است و نباید از تهدید و تنبیه استفاده شود.

لازم به ذکر است که این مقررات یک هفته پس از غیرقانونی شدن استفاده از تلفن همراه در ۳۷۳ مدرسه در منطقه عمدتاً فرانسوی‌زبان بلژیک در والونیا وضع شده است. واضح است که این قانون از همان روز نخست به‌طور صد درصد اجرایی نخواهد بود، اما انتظار می‌رود که دانش‌آموزان، والدین و مربیان آنها اهمیت تمرکز کامل دانش‌آموزان را بر فرایند آموزشی در مدرسه درک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر