رهبر کره شمالی برای مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرد

رهبر کره شمالی با تاکید بر اینکه پیونگ یانگ قدرت دفاعی خود را ارتقا می‌دهد از آمادگی برای مذاکره با آمریکا خبر داد.

رهبر کره شمالی برای مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرد

به گزارش مملکت آنلاین، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که آماده مذاکره با آمریکا است، اما پیونگ یانگ باید توان دفاعی خود را تقویت کند. 

به گزارش تاس رهبر کره شمالی گفت: هم مذاکره و هم رویارویی می‌تواند انتخاب ما در رابطه با ایالات متحده باشد. اما کره شمالی باید با دقت بیشتری برای رویارویی آماده شود. ۳۰ سال گذشته تعامل با واشنگتن، پیونگ یانگ را به این نتیجه رسانده است.»

کیم جونگ اون افزود: خصومت آمریکا با کره شمالی "بدون توجه به مدیریت" یک طرف خاص صورت می‌گیرد. وی تاکید کرد که این نشان دهنده «نیاز به افزایش مداوم قدرت دفاعی کره شمالی» است.

پیشتر وزارت خارجه کره شمالی گفته بود که سیاست آمریکا در قبال شبه جزیره کره باعث تشدید بحران هسته‌ای می‌شود.

وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد: تهدید هسته‌ای نیاز به ایجاد نیرو‌های بازدارنده هسته‌ای را بیشتر می‌کند.

وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و کره جنوبی اخیرا تفاهم نامه همکاری امنیتی سه جانبه را به منظور ارتقای صلح و ثبات در شبه جزیره کره و اقیانوس آرام امضا کردند.

پیشتر وزارت خارجه کره شمالی تصریح کرده بود که ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در تلاش برای ایجاد ائتلافی مانند «نسخه آسیایی ناتو» هستند. دیپلمات‌های کره شمالی به منظم بودن مانور‌های نظامی مشترک بین سه کشور اشاره کردند. علاوه بر این، توافق نامه‌ای بین این سه دولت منعقد شد که در صورت تهدید علیه هر یک از طرفین، هر سه کشور شروع به تعامل خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر