رئیس اتاق بازرگانی استانبول: سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ترکیه رونق می‌گیرد

رئیس اتاق بازرگانی استانبول اعلام کرد: به زودی شاهد سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های چینی در ترکیه خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی استانبول: سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ترکیه رونق می‌گیرد

به گزارش مملکت آنلاین،  شکیب آوداگیچ، رئیس اتاق بازرگانی استانبول تحولات ۶ ماهه اول سال و انتظارات تجارت استانبول برای نیمه دوم سال جاری را به خبرنگار آنادولو ارزیابی کرد.

آوداگیچ تصریح کرد: «انتظار می‌رود چندین شرکت چینی به زودی برای سرمایه‌گذاری مستقیم به ترکیه بیایند. این می‌تواند خودروسازی، لوازم خانگی یا صنعت عرضه کننده باشد که به این بخش‌ها خدمات می‌دهد. چین برندهای بسیار قوی در زمینه الکترونیکی تکنولوژیکی را دارد. بنابراین ممکن است ترکیه و اتحادیه اروپا از طریق ترکیه در این زمینه در موقعیت جذاب تری قرار گیرند».

آوداگیچ با اشاره به خطرات جاری در سطح جهانی اظهارداشت: ابهامات ژئوپلیتیکی بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد و در حال حاضر هیچ رویداد مهمی را در شرایط خارجی نمی بینند که به طور قابل توجهی بر نقشه راه ترکیه تأثیر بگذارد.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی گفت: سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت تولید کننده خودروهای برقی چین «BYD» در ترکیه یک تجارت فوق العاده است.

آوداگیچ با بیان اینکه دستاوردها و موفقیت‌های چشمگیری در ۶ ماهه نخست سال به دست آمده است، گفت: کسری حساب جاری کشور در این مدت نسبت به سال قبل متعادل بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر