تایید ۱۶ گونه حشره در سنگاپور به عنان موادغذایی

سنگاپور ۱۶ گونه حشره را به عنوان مواد غذایی تایید کرد.

تایید ۱۶ گونه حشره در سنگاپور به عنان موادغذایی

به گزارش مملکت آنلاین،  سنگاپور به طور رسمی ۱۶ گونه حشره را به عنوان مواد غذایی تایید کرده است. پیش از این نیز برخی کشورها برای استفاده از حشرات به عنوان مواد غذایی مجوز داده بودند.

حشرات خوراکی حاوی پروتئین‌های با کیفیت، ویتامین‌ها و آمینواسیدها هستند. از جمله گونه‌های تایید شده در سنگاپور می‌توان به ملخ‌ها، جیرجیرک‌ها و کرم‌های ابریشم اشاره کرد.

در اطلاعیه ای که از سوی سازمان غذای سنگاپور (SFA) منتشر شده، آمده است این اقدام با هدف کمک به ایجاد "صنعت حشرات" انجام گرفته است.

همچنین سازمان غذای سنگاپور اطمینان داده است، در طول پرورش و فرآوری حشرات، از هیچ گونه مواد مضر استفاده نخواهد شد، حشرات در مراکز کنترل شده پرورش می‌یابند و از طبیعت آزاد شکار نمی‌شوند.

پیش‌تر، کمیسیون اتحادیه اروپا در برنامه "از مزرعه تا بشقاب" حشرات را به عنوان جایگزین منابع پروتئینی رده‌بندی کرده بود که می‌توانند برای گذار به مواد غذایی پایدارتر مورد استفاده قرار بگیرند.

از چند سال پیش برخی از این حشرات وارد چرخه غذایی اتحادیه اروپا شده‌‌اند؛ حشراتی مانند کرم زرد آرد و ملخ به صورت خشک‌شده به عنوان اسنک یا آردشده به عنوان افزودنی خوراکی تا حداکثر ۱۰ درصد برای بیسکویت، ماکارونی، نان، کورن‌فلکس یا سایر مواد غذایی حاوی پروتئین.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر