طالبان، پرچم‌های حسینی را در کابل جمع کرد

خبرگزاری آوا نیوز از جمع‌آوری پرچم‌های حسینی و سقاخانه‌ها در غرب کابل توسط نیروهای حکومت سرپرست افغانستان خبر داد.

طالبان، پرچم‌های حسینی را در کابل جمع کرد

به گزارش مملکت آنلاین از خبرگزاری صدای افغان، شماری از ساکنان و مغازه‌داران منطقه «دشت برچی» واقع در غرب کابل به خبرنگار آوا گفتند: شب گذشته پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع)، سقاخانه‌ها و دروازه‌های سیاه‌پوش از سوی نیروهای حکومت سرپرست افغانستان جمع آوری شده است.

مسئول حوزه سیزدهم پلیس امنیت در غرب کابل در همین راستا، اظهار داشت: جمع آوری برخی از سقاخانه‌ها، دروازه‌های سیاه‌پوش و پرچم‌های حسینی طبق توافق کمیسیون فرهنگی (متشکل از نمایندگان وزارت‌ اطلاعات و فرهنگ، امر به معروف و نهی منکر و علمای اهل تشیع) صورت گرفته است.

مولوی شمس‌الله حماد افزود: مسئولیت سقاخانه‌های حسینی به دوش وزارت امر به معروف و نهی المنکر حکومت سرپرست افغانستان است.

پیشتر خالد زدران سخنگوی فرماندهی پلیس کابل تاکید کرده بود که در ایام محرم و عاشورا کمیته‌های امنیتی و فرهنگی با حضور برخی از نمایندگان وزارتخانه های امارت اسلامی و ۲ کمیته نمایندگان اهل تشیع تشکیل شده و تمامی تصمیم گیری های این کمیته‌ها با هماهنگی علمای شیعه است.

در همین حال، گزارش‌هایی هم از استان و شهر هرات در مورد جمع آوری پرچم های عزاداری امام حسین(ع) از سوی منابع مردمی منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای طالبان، پرچم عزاداران را در شب اول محرم در منطقه‌ای از شهرک جبرئیل شهر هرات، دروازه‌های منطقه «بازارچه» محله حاجی عباس، پاره کرده و به پایین کشیدند. نیروهای امنیتی نیز ۲ مغازه‌دار را که به خاطر پاره‌شدن پرچم‌ عزاداری به دفتر شورای علمای شیعه در هرات مراجعه کرده بودند، بازداشت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر