گردشگران روسی و ایرانی بیشترین مسافران استانبول ترکیه

بر طبق آمارها، استانبول از حدود ۳.۸ میلیون گردشگر خارجی میزبانی کرده که روس‌ها و ایرانیان در صدر هستند.

گردشگران روسی و ایرانی بیشترین مسافران استانبول ترکیه

به گزارش مملکت آنلاین،  بر اساس داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، تعداد گردشگران خارجی که از استانبول دیدن کرده‌اند در ۳ ماه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۲۲ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس بیش از نیمی از ۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۸۵۰ بازدیدکننده خارجی که در این مدت به ترکیه آمده بودند در استانبول اقامت کردند.

یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی در ماه مارس استانبول را ترجیح دادند که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۴۹ درصد افزایش داشت. بیشترین بازدیدکنندگان خارجی استانبول در ماه مارس از روسیه با ۱۶۳ هزار و ۵۴۸ نفر بوده است.

پس از این کشور ایران با ۱۲۱ هزار و ۱۹۴ نفر، آلمان با ۱۱۵ هزار و ۵۶۳ نفر و انگلستان با ۵۷ هزار و ۹۷ نفر قرار دارند. پس از انگلستان، ایالات متحده آمریکا با ۵۵ هزار و ۹۴۰ نفر، فرانسه با ۴۰ هزار و ۸۲۸ نفر و ایتالیا با ۳۵ هزار و ۴۴۶ نفر قرار دارند.

در میان گردشگرانی که در ماه مارس از کشورهای عربی به استانبول آمده‌اند، الجزایر رتبه اول، عراق رتبه دوم، مراکش رتبه سوم و عربستان سعودی رتبه چهارم را کسب کردند. پس از عربستان سعودی لبنان، لیبی، مصر، اردن و تونس قرار دارند.

بازدیدکنندگان خارجی که در ماه مارس به استانبول آمده بودند، بیشتر از طریق فرودگاه استانبول وارد این شهر شدند. سهم فرودگاه استانبول از مجموع بازدیدکنندگان خارجی که از طریق هوایی به استانبول وارد شده اند در ماه مارس ۷۰.۵۵ درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تی آر تی

ارسال نظر