افشای بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴

بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاش شد.

افشای بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴

به گزارش مملکت آنلاین،  بنچمارک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک‌بنچ ۶ منتشر شده است. امتیازهای این بنچمارک نشان می‌دهند که با رقابت تنگاتنگی بین عملکرد تراشه‌های پرچمدار کوالکام و اپل روبه‌رو خواهیم بود.

تراشه‌ی مورد انتظار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ که به‌زودی در ماه اکتبر (مهر و آبان) وارد بهترین گوشی های اندرویدی خواهد شد، توانست در عملکرد تک‌هسته‌ای به امتیاز ۳۲۳۶ و در عملکرد چندهسته‌ای به امتیاز ۱۰٬۰۴۹ دست پیدا کند. تراشه‌ی کوالکام در گوشی وان پلاس ۱۳ قرار گرفته بود که قرار است در پاییز امسال رونمایی شود.

براساس تحلیل مهرداد عیسی‌لو در ایکس، امتیاز تراشه‌ی A18 پرو اپل که در مدل‌های پرو آیفون ۱۶ استفاده شده است، در عملکردهای تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۳۴۰۰ و ۸۷۰۰ تخمین زده می‌شود. بنابراین، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ همچنان در بخش تک‌هسته‌ای که چابکی پردازنده را نشان می‌دهد، حدود هشت درصد ضعیف‌تر از A18 پرو خواهد بود و در بخش چندهسته‌ای، به‌لطف نداشتن هسته‌های کم‌مصرف، تا ۱۵ درصد قوی‌تر عمل خواهد کرد که دستاورد خیره‌کننده‌‌‌ای خواهد بود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالاً تراشه‌ای هشت‌هسته‌ای شامل ۶ هسته با فرکانس ۲٫۷۸ گیگاهرتز و دو هسته‌ی قدرتمند با فرکانس ۴٫۰۹ گیگاهرتز خواهد بود. مدل آزمایشی این پردازنده حدود یک ماه پیش در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ برای اولین‌بار رؤیت شد که امتیازهای کمتری (۲۸۸۴ و ۸۸۴۰) را کسب کرده بود.

گفته می‌شود تراشه‌ی پرچم‌دار جدید کوالکام مشابه تراشه‌های لپ‌تاپی سری اسنپدراگون ایکس از هسته‌های اوریون (Oryon) بهره می‌برد و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد گران‌تر از نسل قبل خواهد بود که می‌تواند مستقیماً روی قیمت گوشی تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر