اسنپدراگون، هوش مصنوعی را به میان‌رده‌ها آورد

پردازنده اسنپدراگون 7s نسل ۳ برای گوشی‌ها معرفی شد.

اسنپدراگون، هوش مصنوعی را به میان‌رده‌ها آورد

به گزارش مملکت آنلاین، کوالکام تراشه‌ی جدید اسنپدراگون 7s نسل ۳ را همراه با قابلیت‌ اجرای هوش مصنوعی محلی، عملکرد بهتر CPU و پشتیبانی از دوربین‌های قدرتمندتر برای گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرد.

اسنپدراگون 7s نسل ۳ پیکربندی ۱+۳+۴ هسته‌ای دارد و شامل یک هسته‌ی اصلی با فرکانس بیشینه‌ی ۲٫۵ گیگاهرتز، سه هسته‌ی قدرتمند با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز می‌شود. کوالکام برای هسته‌های اصلی و پرقدرت از Cortex-A720 و برای هسته‌های کم‌مصرف از Cortex-A520 استفاده کرده است.

به‌گزارش آناندتک، اسنپدراگون 7s نسل ۳ با فرایند چهار نانومتری TSMC تولید می‌شود و واحد‌های پردازنده‌ی مرکزی Kryo، گرافیک Adreno و پردازش هوش مصنوعی در آن قرار دارند. کوالکام ادعا می‌کند که این پردازنده ۲۰ درصد قدرت بیشتر CPU و ۴۰ درصد سرعت بیشتر GPU و ۳۰ درصد عملکرد بهتر پردازش AI را درمقایسه‌با مدل قبلی ارائه می‌دهد و کارایی مصرف انرژی آن ۱۲ درصد افزایش یافته است.

photo_2024-08-21_00-37-14

بخش NPU قابلیت ترجمه‌ی هم‌زمان، تبدیل صوت به متن به زبان‌های مختلف و سایر وظایف حوزه‌ی تولید محتوا را دارد. کوالکام قابلیت‌های حذف نویز هوشمند این واحد را برجسته می‌کند.

پردازنده‌ی مذکور امکان اتصال به شبکه‌ی 5G و مودم Wi-Fi 6E را فراهم می‌کند. کوالکام می‌گوید که پردازنده‌ی جدیدش از اتصال با پهنای باندهای بیشتری از اسنپدراگون 7s نسل ۲ پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر