معاونت علمی ریاست‌جمهوری: تخصیص ارز به تولیدکنندگان موبایل ایرانی کذب محض است

معاونت علمی ریاست‌جمهوری ادعای تخصیص ارز از سوی این نهاد به تولیدکنندگان موبایل را تکذیب کرد.

معاونت علمی ریاست‌جمهوری: تخصیص ارز به تولیدکنندگان موبایل ایرانی کذب محض است

به گزارش مملکت آنلاین، معاونت علمی ریاست‌جمهوری ادعای تخصیص ارز و وام‌های کم‌بهره برای ساخت موبایل ایرانی را «کذب محض» دانست.

«علیرضا کلاهی صمدی»‌، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانى ایران، گفته بود:

«معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری به این واحد‌ها [تولیدکنندگان موبایل] وام‌های کم‌بهره می‌دهد. در شرایطی که در مضیقه جدی ارزی هستیم به یکی از واحدهای تولید موبایل  از جیب صادرکننده ۳۶۰ میلیون یورو ارز داده‌اند.»

«محمد خاکساری»، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این ادعا را تکذیب کرده و گفته چیزی تحت عنوان پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و تخصیص ارز به شرکت‌های موبایل ایرانی اتفاق نیفتاده است و «این موضوع که بدون ارائه مستندات و خلاف واقع مطرح شده، صحت ندارد.»

خاکساری تأکید کرده باتوجه‌به منابع مالی محدود معاونت علمی، «حمایت‌های خاص و اولویت‌دار» این معاونت بر تحقیق و توسعه محصولات فناورانه با قابلیت خلق ارزش‌افزوده بالا در صنعت مخابرات متمرکز بوده نه ساخت موبایل.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی موضوع تخصیص ارز به یک یا چند شرکت را مغایر با اختیارات و وظایف این معاونت دانسته و تصریح کرده: «نقش معاونت علمی صرفاً تسهیلگری برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر