سهم برندها از بازار جهانی موبایل: اپل به سامسونگ نزدیکتر شد
سامسونگ معمولاً سهماههی اول هرسال با پیشیگرفتن از اپل، لقب پرفروشترین شرکت سازندهی گوشیهای هوشمند را ازآنِ خود میکند با این حال امسال فاصله این دو برند مطرح کمتر شده است.
به گزارش مملکت آنلاین، در سال ۲۰۲۲، بازار جهانی گوشیهای هوشمند شرایط بسیار عجیبی را پشتسر گذاشت و بهنظر میرسد این روند در سهماههی اول ۲۰۲۳ همچنان ادامه دارد. شرکت نظارت بر بازار Canalys گزارش خود را دربارهی بازار جهانی گوشیهای هوشمند برای بازهی زمانی سهماههی اول ۲۰۲۳ منتشر کرده است.
طبق اعلام این شرکت، میزان فروش گوشیهای هوشمند درمقایسهبا سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی مواجه شده است. بهگفتهی Canalys، این پنجمین سهماههی متوالی است که با کاهش فروش گوشیهای هوشمند مواجه میشویم. بهگزارش Androidauthority، عواملی مثل تورم زیاد و رکورد در اقتصاد جهانی ازجمله دلایل مهم کاهش فروش گوشیهای هوشمند هستند.
نام شرکت |
سهم بازار در سهماههی اول ۲۰۲۲ |
سهم بازار در سهماههی اول ۲۰۲۳ |
---|---|---|
سامسونگ |
۲۴ درصد |
۲۲ درصد |
اپل |
۱۸ درصد |
۲۱ درصد |
شیائومی |
۱۳ درصد |
۱۱ درصد |
اوپو |
۹ درصد |
۱۰ درصد |
ویوو |
۸ درصد |
۸ درصد |
سایر برندها |
۲۸ درصد |
۲۸ درصد |
در سهماههی اول ۲۰۲۳، سامسونگ با سهم ۲۲ درصدی لقب برترین فروشندهی گوشیهای هوشمند جهان را کسب کرد و اپل با سهم ۲۱ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت.
فاصلهی بسیار کم سامسونگ با اپل باعث میشود غول فناوری کرهای تهدید بسیار مهمی را ازطرف رقیب کوپرتینویی خود احساس کند. در مقام مقایسه، سهم سامسونگ از بازار گوشیهای هوشمند در سهماههی اول ۲۰۲۲ معادل ۲۴ درصد بود؛ درحالیکه اپل در آن بازهی زمانی ۱۸ درصد از سهم بازار را دراختیار داشت.
انتهای پیام/