بازگشت دوباره مدارس دو شیفته به چرخه آموزشی کشور؟
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با انتقاد از تصمیم مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاسهای حضوری خارج از محیط مدارس تاکید کرد که برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی باید دو شیفته کردن مدارس را به چرخه آموزشی بازگردانیم.
به گزارش مملکت آنلاین، مهدی اسماعیلی، در مورد اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مقدمات حضور دانشآموزان در کلاس درس فراهم شده است و اگر ظرفیت بازگشایی مدارس برای دانشآموزان وجود ندارد، فضای جانبی شهرداریها موجود است و مرکز بهداشت نیز وضعیت را رصد میکند و پیگیری درمان دانشآموزان مبتلا به کرونا را انجام میدهد، گفت: آنچه دغدغه ما بوده، سلامت دانش آموزان است و اگر این مهم تضمین شود قطعا تشکیل کلاسها در محیط مدارس موضوعیت پیدا میکند اما فی نفسه موافق این نیستم که کلاسهای دانشآموزان را در مساجد یا سالنهای شهرداری و مکانهای ورزشی که فاقد امکانات لازم آموزشی هستند، برگزار کنیم و هرچند بر برگزاری کلاسها به صورت حضوری تاکید داریم اما معتقدیم فضای آموزشی باید از امکانات و تجهیزات لازم نیز برخوردار باشد.
برگزاری کلاسهای حضوری خارج از مدارس نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی است
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما نمیتوانیم بدون تامین زیرساختهای لازم آموزشی اظهارنظرهایی پیرامون نحوه برگزاری کلاسهای حضوری داشته باشیم چرا که تحقق این امر نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی است لذا معتقدم این کلاسها باید در فضای مدارس تشکیل شوند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما میتوانیم همچون گذشته با ایجاد شیفت بعدازظهر در مدارس مشکل کمبود فضای آموزشی با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی را برطرف کنیم بنابراین باید این روش را به چرخه آموزشی برگردانیم چرا که یکی از مشکلات ما این است که در سنوات گذشته مدارس را تک شیفتی کردیم.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دو شیفته کردن مدارس بهتر از این است که دانشآموزان را برای برگزاری کلاسهای حضوری به بیرون از مدارس ببریم چرا که هم خطراتی را به همراه داشته و هم مدیریت خاصی را میطلبد و نیازمند تدابیر ویژهای است بنابراین این اقدام قطعا کارایی و اثربخشی لازم را نخواهد داشت.
انتهای پیام/