رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد
ضرورت بهبود در رویه سنجش و پذیرش/ حضور جزیرههای متعدد در حوزه آموزش
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در سیستم سنجش و پذیرشِ ما، همه میخواهند ادامه تحصیل دهند،گفت: سیستم آموزش کشور و سیاستگذاریها در ایران خیلی متمرکز نیست و جزیرههای متعددی در حوزه آموزش داریم به طوریکه دانشگاههای اطلاعاتی، سیاسی و حوزوی داریم که هر کدام سیاستهای خاص خودشان را دارند.
به گزارش مملکت آنلاین، ابراهیم خدایی در همایش "ملی سنجش علمی و آزمونهای ورودی آموزش عالی با مبنای چالشها و راهکارها" ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ما تلاش داریم موضوعی که چالش امروز است را بیان کنیم تا با نظر و نقش علما و دانشمندان آن را مرتفع کنیم. مبانی، چالشها و راهکارها محور اصلی این همایش است تا در وضعیت نظام سنجش و پذیرش دانشجو یک تحول ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: نظام سنجش و پذیرش دانشجوی ما مشابهی درهیچ جای دنیا ندارد. البته شاید در بخشهایی مشابهت باشد. آنچه که ما را متفاوت کرده این است که پارلمان کشور ما نیز به موضوع سنجش و پذیرش و آزمونهای ورودی میپردازد.
دکتر خدایی گفت: البته ما سازمانهای آزمون ساز حرفهای متعددی در دنیا داریم اما سیستم پذیرش آنها مانند کشورما نیست لذا این مساله ما را از دیگران متمایز میکند. مخاطبان آزمونهای ما به لحاظ گستردگی زیاد هستند در نتیجه افرادی که در حوزههای سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند را تحریک میکند. طبیعتاً نگاه سیاسی و اجتماعی، نظام سنجش و پذیرش را نیز متاثر میکند.
رییس شورای سیاستگذاری همایش گفت: در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که مانند تربیت معلم به وسیله سیستم سنجش و پذیرش استخدام انجام شود.سیستم آموزش کشور و سیاستگذاریها در ایران خیلی متمرکز نیست و جزیرههای متعددی در حوزه آموزش داریم. در این سیستم دانشگاههای اطلاعاتی، سیاسی و حوزوی داریم که هر کدام سیاستهای خاص خودشان را دارند.
رییس سازمان سنجش افزود: در سیستم سنجش و پذیرشِ ما، همه میخواهند ادامه تحصیل دهند، البته در دنیا اینگونه نیست. کنکور و آزمونهای ورودی علت نیست، معلول است. در برخی سیاستگذاریها مشکلاتی پیش آمده که نقاط ضعف و مشکلات آن را در کنکور مشاهده میکنیم.
دکتر خدایی در پایان اظهار کرد: ما باید در نهایت، محورهای علمی را به سازمانها و دستگاههای مربوطه انتقال بدهیم. ما نگاه نقادانه و جدی را در این همایش خواهیم داشت.
انتهای پیام/