حاجی میرزایی: مسیر عدالت آموزشی بدون معلمان به سرانجام نمی‌رسد

وزیر آموزش و پرورش گفت: مقصد اعلای عدالت اجتماعی و اقتصادی از مسیر توزیع برابر فرصت‌های آموزشی و تربیتی گذر می‌کند و این مهم بدون به خدمت گرفتن معلمان حرفه‌ای، ماهر و با انگیزه به پایان نخواهد رسید.

حاجی میرزایی: مسیر عدالت آموزشی بدون معلمان به سرانجام نمی‌رسد

به گزارش مملکت‌آنلاین، «محسن حاجی میرزایی» روز شنبه به مناسبت سیزدهم مهرماه برابر با پنجم اکتبر روز جهانی معلم در پیامی اظهار داشت: سیزدهم مهرماه، روز جهانی معلم را گرامی می‌ دارم و به روان تابناک معلمان شهید سرزمینم که در راه بسط فضیلت‌ های معنوی و ترویج مکارم اخلاقی و دفاع از حریم دین و میهن جان باختند درود فراوان می‌فرستم.

وی ادامه داد: ایجاد و استقرار هرگونه نظام اجتماعی بدون مشارکت جدی، فراگیر و کیفی معلمان امکان‌پذیر نیست و امروز آموزه‌های معلمان سازنده فردای جوامع انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این پیام آورده است: تعلیم و به‌ ویژه تربیت و آموزگار و مربی در دین مبین اسلام و کلام وحیانی قرآن کریم جایگاهی رفیع دارد. خداوند کتاب جامع خویش را با امر به خواندن و یادگیری آغاز می‌کند. رسول اکرم اسلام (ص) خود را برانگیخته به معلمی و تعلیم و تربیت می‌داند و امام علی (ع) خود را مدیون کسی می‌داند که کلمه‌ای به او بیاموزد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران به تأسی از سنت حسنه اسلامی همواره بر نقش بی‌ بدیل معلمان تأکید شده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معلمی را شغل انبیا می‌دانند و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدرسه و نظام تعلیم و تربیت را کانون اصلی برای خلق دنیای آینده قلمداد می‌کنند.

حاجی میرزایی افزود: معلم در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آموزش‌ دهنده محض به راهبر آموزشی و تربیتی چرخش می‌کند و در این نقش‌آفرینی جدید هویت فراگیران را به نحوی متفاوت از نظام‌های تربیتی گذشته و در کسب مهارت‌های موردنیاز برای ایفای نقش شهروند مطلوب در دنیای جدید شکل می‌دهد.

وی در پایان این پیام یادآورشد: از خداوند متعال توفیق نظام تعلیم و تربیت را در دستیابی به اهداف عالی تربیت انسان مومن و دست‌یافته به مراتبی از حیات طیبه مسالت می‌کنم.

بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش از ٨٧٠ هزار نیروی شاغل در آموزش و پرورش، ۶۴ درصد معلمان، ١١ درصد نیروهای حق‌التدریسی، ۵ درصد نیروی کیفیت بخشی و ٢٠ درصد مدیریت آموزشگاهی هستند که حدود سه هزار نفر آنها مدرک دکتری دارند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر