تکلیف انبوهسازان برای تامین فضای آموزشی در پروژههای احداثی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۶ هزار پروژه آموزشی در دست ساخت در کشور وجود دارد که با سرعت مناسبی در حال اجرا است.
به گزارش مملکت آنلاین، مهراله رخشانیمهر در سفر به استان زنجان از مدارس و پروژههای درحال ساخت شهرستان خدابنده بازدید کرد و در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار پروژه در حال اجرا در کشور وجود دارد که از محل منابع ملی، استانی و خیران تامین اعتبار شده و با سرعت مناسبی در حال اجرا است.
رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان و برای سال جاری نیز ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس تامین اعتبار شده و از هفته آینده بین پروژههای مختلف در همه استانها توزیع خواهد شد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: سال گذشته ۲۳۵۰ میلیارد تومان سهم دولت در تکمیل پروژههای نیمهتمام خیرساز بود که امسال نیز همان مبلغ برای تکمیل پروژههای نیمهتمام خیرساز کشور در نظر گرفته شده که با تزریق آن، شاهد تحویل پروژههای زیادی تا مهر ماه و آغاز سال تحصیلی خواهیم بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش از تحویل ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در سال جاری به ادارات کل آموزش و پرورش استانها خبر داد و تصریح کرد: ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقامسازی است که سهم مدارس تخریبی ۷ درصد است. وضعیت در بخش مدارس تخریبی نسبت به سالهای قبل کاهش یافته ولی وجود یک مدرسه تخریبی نیز برای دانشآموزان مضر است.
رخشانی مهر در رابطه با جانمایی مدارس برای پروژههای مسکن اقدام ملی، خاطرنشان کرد: اخیرا مجلس قانون منابع مالی وزارت آموزش و پرورش را ابلاغ کرده و بر اساس آن بخش خصوصی و دولتی که در بحث انبوهسازی فعالیت میکند، مکلف به تامین فضاهای آموزشی هستند و مقرر شده جهت تامین زمین و فضای مناسب در پروژههای اقدام ملی مسکن از طریق وزارت راه و شهرسازی اقدام شود.بخش خصوصی نیز مکلف است از محل درآمد پروژههای بیش از ۲۰۰ واحد، فضای آموزشی در منطقه تعریف کند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور سرانه فضای آموزشی استان زنجان را بهتر از میانگین کشوری ارزیابی کرد و گفت: در کشور سرانه فضای آموزشی ۵.۲ مترمربع است که در استان زنجان این عدد به ۵.۸ مترمربع میرسد؛ علاوه براین ۱۹ درصد مدارس استان نیازمند مقاومسازی و ۳ درصد هم نیازمند تخریب و بازسازی است.
انتهای پیام/