۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی/۸ درصد هم از تجهیزات پدر استفاده می کنند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزشها، اظهار کرد: ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این موضوع به اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین ۸ درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می کنند؛ لذا ۵ میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.
به گزارش مملکت آنلاین، سید جواد حسینی در مورد تامین تبلت برای دانش آموزان، با اشاره به ایام کرونا و شروع آموزش های مجازی در کشور و نیاز دانش آموزان به موبایل و تبلت، اظهار کرد: در آغاز شروع طرح تامین تبلت برای دانش آموزان در سه زمینه؛ اعتبار، ساختار و اختیار، هیچ زیر ساختی در کشور فراهم نبود و این زیرساخت ها به تدریج فراهم شد.
وی با اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزش دانش آموزان، اظهار کرد: ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این موضوع به اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین ۸ درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می کنند که این تجهیزات هم پایدار نیست و باید با تجهیزات پایدار جایگزین شود؛ لذا ۵ میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.
وی گفت: عدالت آموزشی در سه قلمرور عدم تعادل های های مدرسه، منطقه ای و بی عدالتی دیجیتالی دسته بندی می شود که تنوع مدارس یکی از عوامل کاهش عدالت آموزشی است.
وی با اشاره به اجرای طرح هدایت، گفت: این طرح به صورت ساختار ماتریسی طراحی شد، که باعث هم افزایی خواهد شد، اما چالش جدی این طرح لزوم همکاری های بین دستگاهی است.
حسینی ادامه داد: در ابتدای طرح هدایت، هفت محور و پرسش اساسی مد نظر بود که این پرسش ها عبارتند از: چه تعداد دانش آموز در چه سن، مقطع، جنسیت و کدام شهرستان و مدرسه به ابزار دیجیتال دسترسی ندارند؛ روشی برای تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای تامین تبلت و موبایل، روش تامین منابع این طرح مشخص شود؛ چگونه تامین تجهیزات هوشمند صورت گیرد، زیرا اگر پول داشته باشیم امکان خرید در کشور نداریم؛ تسهیل واردات و صادرات و تامین ارز چگونه باشد؛ چگونه توزیع درست دستگاه های تهیه شده را داشته باشیم؛ اطلاع رسانی برای جذب مشارکت تامین منابع مشخص شود و چگونه آسیب ها و چالش های بردن مدرسه در تبلت را به حداقل برسانیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در محور اول با طراحی سامانه هدایت و ابلاغ بخشنامه آن، امکاناتی فراهم شده است تا رفع شکاف های دیجیتالی در مناطق ممکن گردد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تشریح روند تامین منابع گفت: تامین منابع از طریق اعتبارات دولتی، عمومی مانند شهرداری ها و ... و خیرین و مردم بوده است که از ظرفیت هر سه این منابع استفاده شد و در قالب تفاهم نامه ۱ میلیون و هفتصد هزار، شوراهای آموزش و پرورش ۱۲۵ هزار و از بودجه کشور ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد تامین دستگاه هوشمند داده شده است که جمع تعهدات به ۲ میلیون ۹۸۰ هزار تبلت رسیده است.
وی در پایان گفت : بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۷۰ هزار تبلت و موبایل تهیه و به دانش آموزان اهدا شده است.
انتهای پیام/