در صورت پذیرش نشدن و محاسبه آزاد، بیمهشدگان تامیناجتماعی چه کنند؟
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیمهشدگان تأمین اجتماعی در صورت پذیرش نشدن و مواجه شدن با محاسبه آزاد، بلافاصله با سامانه ۱۴۲۰ تماس بگیرند تا در اسرع وقت به مشکلات احتمالی بیمهشدگان رسیدگی شود.
به گزارش مملکت آنلاین، علی محمدی با اشاره به توقف صدور دفترچههای درمانی از اول اسفند سالجاری در دفاتر کارگزاری شعب تامین اجتماعی در استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۴ اسفندماه سالجاری بیش از ۵۷۴ هزار نسخه الکترونیکی در استان زنجان تولید شده است.
وی با اشاره به وضعیت تولید نسخ الکترونیکی در مطب پزشکان و سایر مراکز درمانی طرف قرار داد، افزود: بنا بر الزام مصرح در ماده (۷۴) قانون برنامه ششم توسعه و تکلیف مقرر در بند «ز» تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور و همچنین مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات، سازمانهای بیمهگر پایه، صرفا مجاز به خرید خدمات درمانی در بستر نسخه الکترونیک بوده و مکلفاند نسبت به توسعه نسخه الکترونیک و فراهمسازی امکان ارایه خدمت بدون دفترچه، اقدام کنند.
این مسئول در رابطه با پوشش بیمه درمان بیمهشدگان تامین اجتماعی، تصریح کرد: با توجه به اینکه در اواخر سال و آستانه نوروز قرار داریم، بهتر است همه بیمهشدگان تامین اجتماعی با گرفتن شماره تلفن ۱۴۲۰ و وارد کردن عدد ۳ و سپس کد ملی، از وضعیت پوشش درمان خود مطلع شوند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به کاهش سوءاستفادهها با اجرای فرآیند نسخ الکترونیک در تامین اجتماعی، ادامه داد: با توجه به راهاندازی و اتصال این سامانه به سرور اصلی بیمهشدگان و ارسال پیامک هنگام دریافت دارو از داروخانهها، همه بیمهشدگان اصلی تامین اجتماعی در آدرس الکترونیکی به نشانی eservis.tamin.ir نسبت به ثبتنام و یا بروز رسانی شماره تلفن همراه خود اقدام کنند تا به محض دریافت دارو و وصول پیامک، از روند دریافت خدمات درمانی خود مطلع شوند و به پرونده پزشکی و الکترونیکی خود دسترسی داشته باشند.
محمدی خاطرنشان کرد: بیمهشدگانی که به مراکز درمانی طرف قرار داد در سطح استان مراجعه میکنند فقط کارت ملی یا جلد دفترچه درمانی را ارائه کنند و اگر با پذیرش نشدن و یا محاسبه آزاد مواجه میشوند بلافاصله با سامانه ۱۴۲۰ تماس حاصل کرده و عدد ۲ را با وارد کردن کد ملی اطلاع دهند تا در اسرع وقت به مشکلات احتمالی بیمهشدگان رسیدگی شود.
منبع: ایسنا