معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد:
رشد ۶۲ درصدی مبلغ تراکنشها در یکسال گذشته
معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: براساس اطلاعات شاپرک در دی ماه 99 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان تراکنشها 27 درصد و مبلغ تراکنشها هم 62 درصد افزایش پیدا کرده است که این نشان میدهد در این شرایط اقتصادی و شرایط کرونایی استقبال مردم از استفاده از خدمات غیر حضوری بیشتر شده است.
به گزارش مملکت آنلاین، عباس معمارنژاد در رویداد «ملی شو» با بیان اینکه در شرایطی که اقتصاد کشور به سمت هوشمندسازی حرکت میکند بانکها به عنوان پایههای مالی در اقتصاد نباید از این غافله عقب بمانند اظهار داشت: از سال 97 در وزارت اقتصاد موضوع تحول دیجیتالی آغاز شد و گام های خوبی را در این راستا برداشتهایم.
وی ادامه داد: در کارگروه دیجیتال وزارت اقتصاد نقش راه دیجیتال بانک ملی تایید شد و به زودی این نقشه راه ابلاغ می شود.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در جهان امروز صحبت از انقلاب چهارم صنعتی است گفت: انقلاب چهارم در حوزه خدمات بانکی و مالی است که حرکت از نظام مالی با معماری بالا به پایین به سمت نظام مالی با معماری پایین به بالا انجام میشود، به این معنا که خدمات مالی در بانکها مبتنی بر نیاز و تجربه مشتریها خواهد بود و بر این اساس نیازها تامین میشود.
معمارنژاد افزود: نکته دیگری که امروز در جهان مورد توجه قرار گرفته این است که ارایه خدمات مالی توسط موسسات غیر مالی صورت میگیرد و میبینیم که بیگتکها به این سمت حرکت کردند و گفته میشود در سال 2025 به بعد شرایط به گونهای میشود که بانکها شرکتهای فناورانه دارای پروانه بانکی خواهند بود.
وی گفت: در ملی شو امسال بحث شعبه ملی پلاس مطرح شد که امروز به جای صحبت از بانکداری دیجیتالی از بانکداری سی دیجیتال صحبت میشود یعنی در یک محیط فیزیکی خدمات بانکداری دیجیتالی ارایه میشود.
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: موضوع بعدی بحث تابآوری سازمانی است که باید به صورت مرتب کسب وکار خود را هوشمند در نظر بگیرند و قطعا با هوش مصنوعی میتوان خدمات بهتری به مشتریان بانکی ارایه داد.
معمارنژاد با بیان اینکه داده مهمترین منبع شناسایی و پیش بینی رفتار مشتریان است، گفت: براساس اطلاعات شاپرک در دی ماه 99 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان تراکنشها 27 درصد و مبلغ تراکنشها هم 62 درصد افزایش پیدا کرده است که این نشان میدهد در این شرایط اقتصادی و شرایط کرونایی استقبال مردم از استفاده از خدمات غیر حضوری بیشتر شده است.
وی گفت: خدمات بانک ملی هم که در سال گذشته 82 درصد بوده امروز به 92 درصد رسیده است.
همچنین در این رویداد حسینزاده مدیرعامل بانک ملی با اشاره به فسلفه برگزاری ملی شو اظهار داشت: هر سال تیمهای نوآورانه بانک ملی با همکاری شرکتها و دانشگاهها محصولاتی را تولید میکنند که تعداد آنها آنقدر زیاد است که برای معرفی این محصولات رویداد ملی شو را برگزار میکنیم تا آخرین محصولات به مردم معرفی شود.
وی با اشاره به مهمترین محصولات امسال ملی شو گفت: دو شعبه ملی پلاس و دیجیتال ملی از مهمترین محصولات ملی شو امسال است که در شعبه ملی پلاس آینده بانکداری در دنیا را نشان میدهیم که موسسه بین المللی مشاوره مکنزی طبق تحقیقاتی که انجام داده چیزی شبیه به ملی پلاس را آینده بانکداری در دنیا اعلام کرده است. البته ما در ایران برای ایجاد ملی پلاس بیش از دو سال تحقیقات انجام دادهایم.
وی با اشاره به شعبه دیجیتال ملی گفت: خدمات در این بخش دیجیتال محور است که نمونه از آن افتتاح حساب غیر حضوری بوده که تمام مراحل احراز هویت از طریق الکترونیکی انجام می شود.
انتهای پیام/