صلاحیت حرفه‌ای و مهارت آموزی باید به موضوع جدی کشور تبدیل شود

معاون اول رییس جمهوری گفت: موضوع صلاحیت حرفه‌ای و مهارت آموزی باید به موضوع جدی تبدیل شود، ایران به عنوان کشوری بزرگ و در حال توسعه نیازمند اهتمام بیشتر به تربیت نیروی انسانی ماهر و واجد صلاحیت به منظور پیشبرد برنامه‌ها است.

صلاحیت حرفه‌ای و مهارت آموزی باید به موضوع جدی کشور تبدیل شود

به گزارش مملکت آنلاین، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در دیدار ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گزارش ارایه شده در خصوص وضعیت اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه فنی و حرفه ای به لحاظ دارا بودن مهارت و صلاحیت حرفه ای را قابل تأمل دانست و افزود: امیدواریم شاهد اهتمام و تمرکز بیشتر وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری بر روی موضوعات با محتوای افزایش مهارت و کسب صلاحیت های حرفه ای فارغ التحصیلان باشیم.

وی با بررسی مشکلات و مسایل مطرح شده در پاسخ به تقاضای دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص تخصیص مجوز برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی خطاب به رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: این دانشگاه مجموعه ای مهم است و باید با نظر مساعد نسبت به حل مشکلات آنها اقدام شود.

معاون اول رییس جمهوری درمورد موضوع حل مشکلات اختلافی ماده 23 فی مابین آموزش و پرورش و دانشگاه فنی حرفه ای هم از معاون حقوقی رییس جمهوری خواست تا این موضوع را رسیدگی کند.

جهانگیری همچنین درخصوص امکان بهره برداری از ظرفیت های صنایع و کارخانه های دولتی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این مساله مهمی است، باید بین دانشگاه و واحد های صنعتی ارتباط برقرار باشد.

وی در خصوص صدور مجوز تربیت دبیر آموزش و پرورش توسط دانشگاه فنی و حرفه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش هم تصریح کرد از امکان دانشگاه فنی و حرفه ای، حداکثر استفاده کنید.

معاون اول رییس جمهوری همچنین درمورد در اختیار قرار دادن کالاها و تجهیزات مرتبط با رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی مرقوم کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای نقش بسیار مهمی در مهار آموزی کشور دارد نسبت به درخواست با نظر مساعد بررسی کنید که وسایل مورد نیاز با قیمت مناسب به آنها واگذار شود.

صدور مجوز تربیت دبیر فنی با عنایت به اهمیت بهره وری بهینه و مطلوب از توانمدی های بالفعل و بالقوه دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز جامعه و لزوم بهره گیری از امکانات موجود در ارتقای سطح علمی نیروهای متخصص و توسعه تربیت دبیر فنی و دانش فنی و حرفه ای، امکان بهره برداری از ظرفیت های صنایع و کارخانه های دولتی و خصوصی در برگزاری دوره های عملی و آموزش های دوگانه از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود.

در ادامه این دیدار همچنین درمورد تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور، حل مشکلات و موارد اختلافی کاربرد مشترک بین برخی از دانشکده ها و آموزشکده های دانشگاه با هنرستان های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش براساس ماده 23 قانون برنامه پنجم و بند پ ماده 65 قانون برنامه ششم توسعه، در اختیار قرار دادن کالاها و تجهیزات مرتبط با رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه¬ها و استفاده آموزشی با همکاری سازمان املاک تملیکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تخصیص مجوزهای درخواست شده برای تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی به پیمانی این دانشگاه در یک فرایند سه ساله و با رعایت معیارهای مطرح از قبیل سنوات خدمت، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی گفت و گو شد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای هم در این دیدار گزارشی از جایگاه، مسایل، موفقیت‌ها، چالش ها و مشکلات دانشگاه ارایه کرد و با توجه به اهمیت و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای، حمایت‌های ویژه دولت را از این دانشگاه خواستار شد.

صالحی عمران ضمن قدردانی از عنایت و اهتمام معاون اول رییس جمهوری به توسعه آموزش های مهارتی عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با 181 آموزشکده و دانشکده در 111 شهر، بیش از 150 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی، بیش از سه هزار و 400 کارگاه و آزمایشگاه، 6 هزار و 825 نفر نیروی انسانی هیات علمی و غیر هیات علمی مجرب به امر مهارت آموزی مشغول هستند که نقش کلیدی در مهارت آموزی آموزش عالی کشور دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر