افزایش ۴ برابری ارزش معاملات تجارت الکترونیکی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش حدود ۴ برابری ارزش معاملات تجارت الکترونیکی در نیمه نخست امسال خبر داد.

افزایش ۴ برابری ارزش معاملات تجارت الکترونیکی

به گزارش مملکت آنلاین، علی رهبری در این نشست خبری با بیان این مطلب، افزود: ارزش کل معاملات در حوزه تجارت الکترونیکی در شش ماهه اول امسال ۶۳۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

رشد ۳ برابری نمادهای اعتماد الکترونیکی صادره

وی با اعلام اینکه تعداد نمادهای اعتماد الکترونیکی (e-namad) صادره نیز در شش ماهه اول امسال رشد ۳ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است، تصریح کرد: مدت زمان صدور نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) از ۵ روز به یک روز کاهش پیدا کرد که این تسهیل در افزایش تعداد نمادهای اعتماد الکترونیکی صادره بسیار موثر بوده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اضافه کرد: بیشترین پراکندگی نماد اعتماد الکترونیکی در استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و آذربایجان‌شرقی بوده است.

رهبری در ادامه بیان کرد: ۳۳۳ هزار وب سایت در حوزه تجارت الکترونیکی فعال است و ۷۶ هزار واحد تجارت الکترونیکی دارای اینماد می باشند.

افزایش ۲.۵ برابری گواهی‌های امضای الکترونیکی در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل

وی همچنین با بیان اینکه تعداد گواهی های امضای الکترونیکی نیز در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۵ برابر شده است، گفت: مجموعاً بیش از ۹۶۰ هزار گواهی امضای الکترونیکی تا پایان شهریور ماه امسال صادر شده است و مرکز ریشه، هفت مرکز میانی و شورای سیاستگذاری زیرساخت کلید عمومی در زمینه صدور گواهی امضا الکترونیکی فعالیت دارند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اضافه کرد: تعداد کاربران اینترنت ۸۶.۰۱ میلیون عدد است که ضریب نفوذ اینترنت نیز توسعه یافته است.

رهبری گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه هوشمند به ۶۵ درصد رسیده است که بیش از ۵۴ میلیون نفر کاربر این تلفن هستند.

رشد ۵۲ درصدی تراکنشهای الکترونیکی در نیمه نخست سال

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در بخش دیگری از این نشست خبری، با اعلام اینکه در شش ماه امسال ۱.۵ میلیارد عدد تراکنش الکترونیکی انجام شد، افزود: این رقم در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته ۵۲ درصد رشد یافته است.

رهبری ادامه داد: روش ارائه کالا در کنار وب سایتها در سایتهای دارای نماد اعتماد، ۸۱ درصد شبکه‌های اجتماعی، ۴۶ درصد پیام ‌رسان‌ها و ۲۸ درصد اپلیکیشن های موبایل بوده است.

ارتقای ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی برای پاسخگویی به تقاضاها

وی همکاری و مشارکت مردم، بخش خصوصی، کسب و کارها و دولت در دوران شیوع کرونا را موجب گسترش بکارگیری خرید اینترنتی و ترجیح مردم به خرید اینترنتی اعلام کرد و افزود: کسب و کارها اقدام به ارتقاء ظرفیت خود برای پاسخگویی به این افزایش تقاضای مردمی کرده اند. همچنین جشنواره‌های فروش مجازی از جمله جشنواره مجازی بهاره و رمضانی برگزار شد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه افزایش اعتماد مردم به کسب و کارها را از طریق رتبه بندی آنها در قالب ستاره های ای‌نماد در دستور کار داریم، بیان کرد: تقویت نظارت و رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی را دنبال می کنیم و همچنین با وجود اینکه تنها یک ماه و نیم از اجرای رتبه بندی و اختصاص ستاره های نماد نگذشته است ولی حدود ١٠٠ کسب و کار در این فرآیند ثبت نام کرده اند.

فروش اینترنتی یک‌هزار واحد صنفی سنتی از طریق سامانه E-Sonoof​

رهبری اضافه کرد: سامانه E-Sonoof جهت اتصال واحدهای سنتی صنفی به فروشگاه‌ها و سکو (پلتفرم های) اینترنتی و ایجاد امکانات برای ورود این صنوف راه اندازی شد و حدود یک هزار واحد سنتی صنفی جدید که تا کنون فروش اینترنتی نداشتند از طریق این فروشگاه ها در جشنواره های مجازی بهاره و رمضان شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه کسب و کارهای کوچک با رتبه بندی سهم خود را در بازار بیشتر می کنند، ادامه داد: ۱۰۰ کسب و کار برای کسب ستاره و شرکت در این رتبه بندی ثبت نام کردند که ۲۶ کسب و کار موفق به اخذ ستاره شدند و مابقی در مسیر ارزیابی هستند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که بخشی از ستاره های نماد اعتماد الکترونیکی را به موضوع امنیت آنها اختصاص دهیم و باید به یک مدل برای اندازه‌گیری امنیت برسیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر