به کارگیری بازگشایی مدارس برای حضور جزئی دانشآموزان در مدارس درست نیست/بهترین فناوری نیز نمیتواند جای معلم را بگیرد
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور جزئی دانشآموزان در مدارس به معنای بازگشایی نیست و نباید از این لفظ برای آن استفاده شود.
به گزارش مملکت آنلاین، رضوان حکیمزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد ملی کرونا به عنوان تنها مرجع، مصوبهای مبنی بر بازگشایی مدارس پایه اول و دوم به صورت محدود و با رعایت پروتکلهای بهداشتی دارد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به کارگیری بازگشایی مدارس برای حضور جزئی دانشآموزان در مدارس درست نیست، تاکید کرد: بازگشایی مدارس زمانی گفته میشود که مدارس به صورت کامل فعالیت کند.
وی با بیان اینکه فعالیت کلاسهای درس با تشخیص شوراهای مدارس و مدیران انجام میشود، خاطر نشان کرد: در مدارسی که شورای مدرسه تشخیص داده، پایههای اول و دوم در گروههای کمتر از ۱۰ نفر از اول بهمنماه امسال آموزشهای حضوری را ارائه میدهند.
وی با بیان اینکه سواد آموزشی در پایه اول و دوم به عنوان پایه آموزش محسوب میشود، بیان کرد: اخلال در فرآیند آموزش در این مقاطع میتواند به تحصیل دانشآموزان آسیب بزند.
حکیمزاده از خانوادهها خواست همانگونه که به فرزندان خود آموزش داده و آنها را در مسافرت، مهمانی و بیرون از منزل همراهی میکنند برای حضور در مدارس آماده کنند، افزود: از اولیا درخواست میکنیم به آموزش و پرورش اعتماد داشته باشند، چرا که کودکان به خوبی با پروتکلهای بهداشتی آشنایی دارند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس بستری برای فراگیری ارتباط بین دانشآموزان است، گفت: دانشآموزان در فضای مدارس رشد اجتماعی یافته و مهارت ارتباطی را فرا میگیرند.
وی با اشاره به اینکه در سالجاری ۸ میلیون و ۴۷۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبتنام کردند، ادامه داد: از این تعداد ۳ میلیون دانشآموز پایه اول و دوم هستند.
حکیمزاده با بیان اینکه عمده مدارس روستایی کم جمعیت است، افزود: باید در مدارس شهری موضوع گروهبندی کلاسها انجام شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده هیچ کودکی به دلیل نداشتن فناوری از چرخه آموزش جا نمانده است، گفت: با پیشبینی راهبران آموزشی و تولید محتوا سعی شده براساس شرایط، جریان آموزش ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در زمینه کیفیت آموزشی جای نگرانی وجود دارد، گفت: بهترین فناوری نیز نمیتواند جای معلم را بگیرد.
حکیمزاده با اشاره به اینکه سال گذشته براساس احصای صورت گرفته براساس حضور دانشآموزان در شاد ۳ میلیون و ۲۵۸ هزار دانشآموز به فناوریها دسترسی نداشتند، تصریح کرد: برنامههایی تدوین و در همه استانها اجرا شد تا کمبودها جبران شود.
انتهای پیام/