معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور:

تعداد خبرنگاران نخستین نشست خبری رییس جمهور دو برابر دولت‌های قبل بود

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور در گزارشی مرتبط با نخستین نشست خبری رئیس جمهور تصریح کرد: به دستور شخص رئیس جمهور تمام تلاش برگزار کنندگان نشست خبری، فراهم آوردن یک محیط حرفه‌ای برای پرسش و پاسخی صریح و شفاف با رسانه‌ها و خبرنگاران بود.

تعداد خبرنگاران نخستین نشست خبری رییس جمهور دو برابر دولت‌های قبل بود

به گزارش مملکت آنلاین، سید مهدی طباطبایی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نخستین نشست خبری رئیس جمهور پزشکیان با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از قریب ۲۰۰ رسانه داخلی و خارجی امروز در محل سالن آمفی تئاتر اجلاس سران برگزار شد و به پرسش بیش از ۳۰ خبرنگار پاسخ داده شد.

وی افزود: به دستور شخص رئیس جمهور تمام تلاش برگزار کنندگان نشست خبری فراهم آوردن یک محیط حرفه ای برای پرسش و پاسخی صریح و شفاف با رسانه ها و خبرنگاران بود. در همین مسیر تدابیری اتخاذ شد تا اولین نشست رسانه ای رئیس دولت چهاردهم جلوه متفاوتی داشته باشد.

طباطبایی خاطر نشان کرد: انتخاب مجری برنامه از بین خبرنگاران و اصحاب رسانه، حضور تعدادی حدود دو برابر حاضران در نشست های رسانه ای قبلی و به همین تناسب پرسش کنندگان، دعوت از رسانه های غیر مرکز نشین و شهرستانی، حضور نشریات ادواری و مجلات در جلسه و اختصاص سهمیه پرسش برایشان، انتخاب پرسش کنندگان با مکانیسم قرعه کشی و حضور همه سلایق سیاسی و فرهنگی بر اساس گفتمان وفاق ملی از جمله ویژگی های متفاوت این نشست خبری بود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ادامه داد: از حیث شکل اجرا بر خلاف پروتکل های رایج صف اول سالن را به خبرنگاران و نه مقامات و مسئولان اختصاص داده بودیم که تا حد زیادی مراعات شد، جایگاه خبرنگار با رئیس جمهور را برابر و هم طراز در نظر گرفته بودیم و در نشست اختصاصی خبرنگاران برخلاف رویه های پیشین از هیچ مدیر رسانه ای برای حضور در این نشست دعوت نشد.

طباطبایی افزود: مقرر شد پاسخ سئوالات ثبت شده در حین جلسه را از رئیس جمهور پزشکیان دریافت و به صورت اختصاصی برای همه رسانه های مذکور ارسال کنیم که خود اتفاق مهمی است.

وی ادامه داد: نه به عنوان مسئول برگزاری نشست که به عنوان یک شهروند ایرانی و فعال حوزه رسانه از دکتر مسعود پزشکیان ممنونم که چنین فضای صمیمی و بی آلایشی برای یک گفتگوی خوب و سازنده مهیا ساخت و به عنوان مسئول برگزاری برنامه از همه همکاران خودم در مجموعه نهاد رباست جمهوری خصوصا دوستان معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی تشکر می کنم. همچنین عزیزان و بزرگوارانی که خارج از حوزه مسئولیت واجرا بی منت و صادقانه ارزشمندترین مشاوره ها را برای برگزاری هرچه بهتر این جلسه عرضه داشتند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: نقد و خرده و نظرات اصلاحی را به گوش جان پذیرا هستم و وعده بهبود و پیشرفت در برگزاری نشست های خبری رئیس جمهور را متعهد می شود. این گام اول بود و راه دراز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر