فعالیت ۹ هزار دستگاه اتوبوس برای زائرین اربعین

در مجموع در ایام اربعین باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس در اختیار زائران باشد و ۳هزار دستگاه دیگر هم برای سایر مسیرهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فعالیت ۹ هزار دستگاه اتوبوس برای زائرین اربعین

به گزارش مملکت آنلاین، داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: حدود ۱۴ هزار دستگاه ناوگان در سازمان راهداری وجود دارد که تنها ۶ هزار و ۵۰۰ هزار دستگاه در وضعیت مطلوب قرار دارد که امکان پیمایش مسافت‌های بلند و متوسط را دارند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری در ادامه تاکید کرد: البته این ۷ هزار دستگاه برای جابه‌جایی زائرین اربعین کافی نیست و باید حدود ۲ هزار ناوگان دیگر به این تعداد اضافه شود تا به ۹ هزار دستگاه برسد.

وی تاکید کرد: برای ایام اربعین امسال حدود ۱۲هزار دستگاه اتوبوس مسافری نیاز است که در حال حاضر حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس مسافری که قابلیت تردد در مسافت های طولانی را دارند و آماده به کار است و حدود ۵ هزار دستگاه هم باید دستگاه های دیگر که دارای ناوگان پلاک ع هستند در اختیار سازمان راهداری برای ایام اربعین قرار دهند.

وی افزود: در مجموع در ایام اربعین باید ۹ هزار دستگاه در اختیار مسافران باشد و ۳هزار دستگاه دیگر هم برای سایر مسیرهای داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت کل ناوگان موجود برای جابه جایی مسافران در بخش جاده ای در ایام اربعین استفاده خواهیم کرد،گفت: برای اربعین از دستگاه های مختلف درخواست کرده ایم که ناوگان مورد نیاز را وارد شبکه جاده ای کشور کنند که متاسفانه تا به امروز در این بخش اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری اظهار کرد: در سال گذشته حدود سه هزار و۳۰۰ دستگاه اتوبوس سوار و در حال حرکت تنها در یک بازه زمانی دو تا سه روزه در پایانه برکت داشته ایم که یک فشار مضاعف به مسافران و سازمان راهداری وارد شد که امسال در تلاش هستیم این نیاز از طریق پیش فروش متناسب سازی شود.

وی با بیان اینکه پیش فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین از سه مرز شلمچه، چزابه و خسروی از شنبه ۶ مرداد آغاز می‌شود که برای مرز مهران هم با توجه به افزایش میزان تقاضا برنامه ریزی برای پیش فروش در دستور کار است،گفت: در صورتی که ظرفیت مقصدی تکمیل شد، مسافران می‌توانند در لیست انتظار بلیت اتوبوس ثبت نام کنند که براساس اولویت و تعداد سرویس فوق‌العاده در آن مسیر مجددا راه اندازی می‌شود.

باقر جوان اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی اتوبوس در ایام اربعین اجرای این طرح ضروری است چراکه رفت زائران در ایام اربعین در یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روز انجام می شود، اما برگشت زائران تنها در دو تا سه روز است که باعث افزایش ناگهانی نیاز می شود در نتیجه با انجام پیش فروش بلیت های اتوبوس یک توزیع همگن بین پایانه ها و متناسب با نیاز مسافران انجام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر