قطعی برق در صنایع به ۳ روز رسید

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت و معدن گفت: متاسفانه قطعی برق صنایع از یک روز به ۳ روز رسیده است که این امر ضرر بزرگی به بدنه صنعت کشور وارد می‌کند.

قطعی برق در صنایع به ۳ روز رسید

به گزارش مملکت آنلاین، آرمان خالقی قائم مقام دبیر کل خانه صنعت و معدن ایران در برنامه میز اقتصاد در خصوص مطالبات تولیدکنندگان از رئیس جمهور آینده گفت: ما باید برنامه ای بلند مدت برای کشور داشته باشیم. دولت جدید باید در وهله اول بنگاه‌های اقتصادی را ترمیم کند

او افزود: معدن مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور است و می‌خواهد جایگزین نفت شود. در برنامه هفتم هم رشد ۱۳ درصدی برای این بخش در نظر گرفته شده که تحقق آن نیازمند الزاماتی است.

خالقی اضافه کرد: امروز باید زنجیره ارزش از نخست اصلاح شود، متاسفانه امروز در تأمین ماشین آلات صنعتی و معدنی مشکل داریم و این موضوع باعث شده مواد اولیه دچار مشکل شود.

خالقی افزود: اگر قرار است کالا در بورس عرضه شود باید تعاونی های تامین را تقویت کنند تا دست خُرده پاها و تولید کنندگان کوچک هم به این کالاهای بورسی برسد.

 قائم مقام دبیر کل خانه صنعت و معدن ایران گفت:به طور کلی نمی توان در شرایط کنونی اقتصاد کشور پیش بینی بلندمدت داشت؛ اما می توان گفت رشد بخش صنعت ایران وابسته به تقاضای داخلی خواهد بود.

او افزود:باتوجه به افزایش مصرف انرژی مدیریت صحیح در این خصوص نمی شود،اگر خواهان ۸ درصد رشد اقتصادی کشور هستیم باید صنایع توسعه پیدا کنند ولی چطور می توان با ناترازی انرژی این صنایع رشد کنند؟

خالقی افزود: متاسفانه قطعی برق در صنایع به ۳ روز در هفته رسیده و این ضرر بسیار بزرگی برای اقتصاد کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر