رتبه ۷۹ ایران در جهان از نظر تولید محصولات ارگانیک

بنابر آمار ایران رتبه ۷۹ تولید محصولات ارگانیک از بین ۲۸۶ کشور دنیا را داراست که با توسعه تولید و افزودن سالانه نیم درصد تولید محصولات کشاورزی به ارگانیک، ظرف مدت ۲۰ سال می توان جزء ۱۰ کشور تولیدکننده نخست ارگانیک در دنیا شد.

رتبه ۷۹ ایران در جهان از نظر تولید محصولات ارگانیک

به گزارش مملکت آنلاین، صدرالدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی۰ گفت: طبق مصوبه مجلس در برنامه هفتم، تولید محصولات ارگانیک با افزایش ۱۰۰ درصدی باید به ۲.۵ درصد تولید کشور برسد. افزایش‌تولید محصولات ارگانیک نیازمند حمایت های اعتباری لازم دولت به منظور ایجاد زیرساخت های مورد نیاز است، در غیراین صورت تولید محصولات ارگانیک افزایش نمی یابد. در شناخت محصولات ارگانیک و ایجاد راهکارها برای شناخت در تولید از طریق آزمایشگاه ها باید حمایت های کافی صورت بگیرد تا محصول سالم و ارگانیک بدست مردم برسد.

نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با بیان اینکه ایران رتبه ۷۹ تولید محصولات ارگانیک در دنیا را داراست، گفت: در حال حاضر کمتر از یک درصد محصولات تولیدی کشور ارگانیک است که در راستای کاهش هزینه های درمان باید به سمت و سوی توسعه تولید محصولات ارگانیک رویم.

هرساله علیرغم مصـرف کـود و سـم در بخـش کشاورزی، نه تنها خسارات کمتر نشده، بلکه سطح آلودگی افزایش یافته و فرآیند تولید را با مشکلاتی روبرو کرده است چراکه منابع پایه کشاورزی به دلیل کاربرد بیش از حد سموم و کودهای شیمیایی مورد تهدیـد قـرار گرفته است که این مسئله زنگ خطری برای تولید غذای سالم و کافی محسوب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر