آغاز نمایشگاه و جشنواره روز ملی زعفران در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی

نمایشگاه و جشنواره روز ملی زعفران از امروز در پنج شهرستان خراسان رضوی شامل مشهد، تربت حیدریه، گناباد، نیشابور و تربت‌جام آغاز شد.

آغاز نمایشگاه و جشنواره روز ملی زعفران در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی

به گزارش مملکت آنلاین، نمایشگاه زعفران از سوم آبان ماه در شهرستان های دارای ظرفیت کشت این محصول در خراسان رضوی آغاز شد و تا روز ملی زعفران (پنجم آبان ماه) ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این جشنواره و نمایشگاه های زعفران با همت معاونت امور اقتصادی استانداری معاونت و همکاری سایر دستگاه ها نظیر  اتاق بازرگانی استان، سازمان جهاد کشاورزی، اداره صمت، شورای ملی زعفران و سایر بخش ها برگزار شده است.

حسن نوری زاده بیان کرد: خراسان رضوی ۹۶ هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران دارد و این محصول یکی از زنجیره های اصلی حوزه اقتصادی استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در واقع خاستگاه زعفران استان های خراسان بوده و از این حیث به منظور معرفی قابلیت ها و توانمندیهای این زنجیره تولید از کشاورزی تا فرآوری و بسته بندی و عرضه در بازار، برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های روز ملی زعفران در خراسان رضوی آغاز شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: حلقه‌های زنجیره تولید و عرضه زعفران، دستگاه‌های اجرایی، کشاورزان و تاجران زیادی را در خود جای داده است که برای جلوگیری از قاچاق زعفران، برندسازی و استانداردسازی آن به نحوی که بازار جهانی را تحت شعاع قرار دهد، نیاز است تا ظرفیت ها، چالش ها و توانمندی های این عرصه بیش از گذشته معرفی شده و جلب مشارکت هر یک از بخش های اقتصادی و اجتماعی که می‌توانند زمینه ساز تحول در این بخش باشند را به همراه آورد.

نوری زاده اضافه کرد: در این نمایشگاه‌ها و جشنواره روز ملی زعفران سهم این محصول در سفره ایرانیان مشخص شده و مولفه‌هایی که می‌تواند منجر به افزایش سهم مردم از این محصول شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد، در این رویداد کشاورزان نمونه، تاجران نمونه، برندهای مطرح و نهادهای دست اندرکار و موثر در عرصه زعفران معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این جشنواره و نمایشگاه‌های روز ملی زعفران، فراهم کردن زمینه انتقال شورای ملی زعفران از تهران به مشهد است تا همه افراد دست اندرکار و تصمیم گیرنده در عرصه این محصول در مشهد گرد هم آیند، در این راستا می‌توان کارگروه‌های مختلفی تشکیل داد و چالش‌های زعفران را پیگیری و حل کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: امروز عصر نمایشگاه روز ملی زعفران با حضور همه حلقه‌های زنجیره تولید تا عرضه زعفران در کنار رویدادهای مفرحی مانند جشن غذا، تهیه فیلم و مصاحبه با دست اندرکاران در محل پارک کوهسنگی مشهد تا پنجم آبانماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برپا می‌شود.

به گفته وی، اتاق بازرگانی مشهد نیز میزبان برگزاری جشنواره روز ملی زعفران در شنبه هفته آینده با حضور مسئولان ملی و استانی و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف این محصول خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر