دومین جشنواره انگور در شهر ناغان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

دومین جشنواره انگور در شهر ناغان چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

دومین جشنواره انگور در شهر ناغان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش مملکت آنلاین، حسین برزگر امروز ۲۹ شهریورماه در حاشیه برگزاری دومین جشنواره انگور در شهر ناغان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیش از ۵۰۰۰ هکتار سطح باغات انگور استان، با تولید سالانه بیش از ۶۵ هزار تن است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۳۰۰۰ نفر در صنعت انگور در استان مشغول به کار و فعال هستند. 

وی با اشاره به توسعه باغات داربستی انگور، ادامه داد: بیش از ۱۰ درصد باغداران چهارمحال و بختیاری در حوزه انگور فعالیت می‌کنند.

برزگر با بیان اینکه طی سه سال گذشته جهت‌گیری‌های متفاوتی در توسعه باغات انگور در استان ایجاد شد، بیان کرد: هدف جهت‌گیری‌های متفاوت، تغییر ارقام انگور با بازدهی تجاری است تا جایگزین ارقام قدیمی شوند.

وی در خصوص توسعه ارقام تجاری صادراتی، بیان کرد: تنوع محصولات تولیدی انگور مثل کشمش، شیره، آبغوره باعث شده، انگور به عنوان یک محصول در تمام طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، مورد توجه باشد.

استفاده از سرمایه‌داران بخش خصوصی در جهت بهره‌وری بیشتر از محصولات کشاورزی

در ادامه حمیدرضا عزیزی اظهار کرد: اجرای برنامه هفتم توسعه و نظارت بر اجرا با هدف بهینه‌سازی مصرف آب و کنترل منابع آبی به عنوان حمایت از بخش تولید در دست انجام است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در خصوص مناطق کمتر برخوردار استان، گفت: استفاده از آبیاری نوین، آبخیزداری و حفظ منابع پایدار آب و تامین منابع آبی کشاورزان نیز از اهداف مهم برگزاری این جشنواره‌هاست.

وی با اشاره به خرید تضمینی بسیاری از محصولات کشاورزی به ویژه گندم، افزود: توسعه بخش‌های صنعتی و کمک از سرمایه‌داران بخش خصوصی نیز در جهت بهره‌وری بیشتر از محصولات کشاورزی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر