تصویب اساسنامه شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

اساسنامه شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه پس از بررسی و اعمال اصلاحات در جلسه شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

تصویب اساسنامه شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

به گزارش مملکت آنلاین، محمد آخوندی روز یکشنبه در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی اساسنامه شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه اساسنامه تیپی که توسط وزارت کشور تصویب شده باید بدون دستکاری تصویب شود، گفت: می‌توانیم اساسنامه شرکت مترو را به تصویب برسانیم و به دنبال آن ۱۶ اساسنامه مجموعه‌های شهرداری را نیز به همین منوال تصویب کنیم.

در ادامه ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به ماده ۶ اساسنامه شرکت بهره برداری مترو اعلام کرد: مطالعه به منظور ارتقای کیفی و کمی بهره برداری از شبکه، انجام تمامی معاملات مربوط به ساختمان ها، ابنیه، تجهیزات و ارتقاء آنها، خرید و فروش و تملک و اجاره، برنامه ریزی جهت ارائه خدمات، آموزش تخصصی نیروی انسانی مورد نیاز مجموعه، ارائه خدمات مشاوره ای، برنامه ریزی ایجاد فناوری و سامانه های مورد نیاز و بهره برداری از غرفه های تجاری از جمله وظایف درج شده در اساسنامه است.

براساس این گزارش، برخی مواد اساسنامه شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه پس از بررسی و اعمال اصلاحات به تصویب رسید.

لزوم بررسی مشکلات بازارچه جنت

در این جلسه شورای شهر هم اعضای شورا یک سری تذکرات داشتند؛ رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در کمیسیون پیگیری می‌کنیم که به سرعت موضوع بازارچه جنت بررسی و مشکلات آن برطرف شود.

مهدی عباسی با بیان اینکه روزانه مطالباتی به کمیسیون شهرسازی ارائه می‌شود، اظهار کرد: در کمیسیون موضوعات مختلف را بررسی و برای رفع آنها اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت سرزمین قدس، ادامه داد: تمام ادیان برای بیت المقدس احترام قائل هستند، این سرزمین جایگاه و مدفن انبیاست، ارتش اسراییل با تمام توان و حمایت قدرت‌های جنایتکار سرزمینی به نام نوار غزه را مورد هدف قرار داده است.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه اسراییل نتوانسته بعد از ۹ ماه در غزه به اهداف خود برسد، تاکید کرد: امیدواریم شاهد پیروزی مردم مظلوم فلسطین باشیم.

در ادامه حبیب کاشانی نیز ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهید اسماعیل هنیه با بیان اینکه در فرصتی که داریم امیدواریم دوستان امیدوار و دشمنان ناامید شوند، اظهار کرد: دشمنان سیلی محکمتری را در زمان و مکان مناسب خواهند خورد.

وی با بیان اینکه در جلسه قبل تذکری در مورد فعالیت کسبه بازارچه جنت داده شد، عنوان کرد: هزاران نفر از این سفره ارتزاق می کنند. شهرداری مجوزی را برای مرکز تجاری نیایش در حاشیه بزرگراه آبشناسان صادر می کند و دو درب ورودی و خروجی برای آن در نظر می گیرد.

خزانه دار شورا افزود: در نهایت پس از جمع بندی دیوان عدالت اداری، فضای ورودی به حاشیه بزرگراه منتقل می شود که سازمان بوستان ها این موضوع را تأیید نمی کند. زمینی در این محوطه داریم که بازارچه جنت در آن مستقر است و ۸۰۹ متر مساحت دارد. ۱۰۳ هکتار از ذخایر اراضی داریم و سه هزار میلیارد تومان از اماکن ورزشی را در قبال طرح ورزشی دادیم و ۲۵ هزار متر را نیز در سعادت آباد داده ایم اما در این زمین ۸۰۹ متری که ۴۰۰ نفر در آن فعالیت می کنند و بحث ما این است که چه چیزی برای تهران مانده است؟

وی ادامه داد: تنها برج میلاد و شهر آفتاب برای تهران مانده است. مسوولیت اجتماعی کجا رفته است؟ فردا هم قضیه زمین های چمن مصنوعی پیش می آید؟ برای ساخته شدن این زمین ها سالها زحمت کشیده شده و ما باید ما به ازای این فضاها ۸۰۹ متر بدهیم؟

کاشانی با بیان اینکه شهرداری که در ۲۰ روز ۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است زمین ۸۰۹ متری را نباید تحویل دهد، گفت: باید زمینی برای افرادی که در این بازارچه فعالیت می کنند اختصاص یابد؛ چراکه خانواده هایی از این فضا ارتزاق می کنند.

ضرورت نوسازی ۲ هزار پارسل فرسوده در امامزاده یحیی

همچنین سیداحمد علوی با بیان اینکه فصل تابستان در حال عبور است و برنامه ریزی‌هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ساماندهی اوقات فراغت صورت گرفته باید در حال اجرا باشد، گفت: انتظار ما این است که همکاران ما در شهرداری این موضوع را به شهروندان اطلاع دهند و در صحن شورا نیز گزارش اقدامات را ارائه کنند.

رییس کمیته گردشگری شورا در مورد احیای هویت محله امامزاده یحیی، اضافه کرد: این امامزاده دو هزار و ۳۰۰ پارسل دارد و متأسفانه به واسطه موانع و ضوابط میراثی، امکان بازسازی از این محله سلب شده است.

علوی با بیان اینکه تنها ۳۰۰ پارسل نوسازی شده و دو هزار پارسل فرسوده هستند، افزود: این واحدهای فرسوده در حال خراب شدن روی سر مردم است امیدواریم با همکاری شهرداری هم این بافت نوسازی شود و از خالی شدن محله از سکنه جلوگیری صورت بگیرد شهرداری باید طرحی را برای نوسازی این بافت ارائه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر