ممنوعیت دوباره فعالیت دریایی در دریای خزر

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اواخر وقت امروز شنبه تا اواخر وقت روز یکشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

ممنوعیت دوباره فعالیت دریایی در دریای خزر

به گزارش مملکت آنلاین، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی تا شمال شرقی، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل تا ۱۴ متر بر ثانیه می رسد که این امر باعث شکل گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۳ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱.۸ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های کوچک و تفریحی و شناگران، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی در مناطق دور از ساحل رال نیز به همراه خواهد داشت.

هواشناسی در اخطاریه سطح زرد خود، علاوه بر لزوم مراقبت در فعالیت های دریایی در فراساحل، هرگونه فعالیت های صیادی در مناطق دور از ساحل را نیز در طی این مدت ممنوع اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر