فعالیت دریایی در دریای خزر تا یکشنبه ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از ظهر جمعه تا صبح روز یکشنبه آینده، ناامن اعلام کرده است.

فعالیت دریایی در دریای خزر تا یکشنبه ممنوع شد

به گزارش مملکت آنلاین، هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ و در فراساحل نیز تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج تا ۱/۹ متری در مناطق ساحلی و در فراساحل نیز تا ۲.۴ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران، خطر غرق شدن شناگران، خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، خطر آسیب دیدن شناورهای متوسط و بزرگ، اختلال در فعالیت شناورهای صید کیلکا و اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار عنوان کرد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه، شنا، غواصی، ‌ صید پره، کیلکا، فعالیت شناورهای متوسط و تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی را در طی این مدت ممنوع و بر لزوم مراقبت در تردد شناورها در حوضچه بندر و مراقبت در سایر فعالیت های دریایی تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر