خریداری ۱۸۵ هزار تن گندم در خدابنده استان زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: از نخستین روزهای آغاز خرید گندم تاکنون ۱۸۵ هزار تن از این محصول در خدابنده خریداری شده است.

خریداری ۱۸۵ هزار تن گندم در خدابنده استان زنجان

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا اسدالهی افزود: پرداخت مطالبات گندم‌کاران در این شهرستان به روز بوده و قیمت خرید هم ۱۵ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه ۱۴ سیلو و مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان خدابنده فعال است، اضافه کرد:بر اساس آمارهای موجود بیشترین میزان خرید نیز توسط سیلوی "زرین پیمان و کندو و سیلوی گرماب" انجام شده است.

وی پیش‌بینی خرید گندم در شهرستان خدابنده را حدود ۲۰۰ هزار تن در سال زراعی جاری اعلام کرد و گفت: در مجموع امسال ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی خدابنده به کشت گندم دیم اختصاص یافته و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان نیز به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه شهرستان خدابنده در استان زنجان بیشترین تولید محصولات گندم را دارد، اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد گندم استان در این شهرستان کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه حساسیت بر روی سلامت این محصول در شهرستان زیاد است، گفت: خوشبختانه میزان سن زدگی بسیار پایین و کمتر از نیم درصد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر