بلیت مترو تهران گران میشود
رئیس شورای شهر تهران از موافقت شورا با افزایش میانگین ۲۵ درصد با در نظر گرفتن سقف افزایش ۵۰ درصدی برای بلیت خطوط متروی تهران خبر داد.
به گزارش مملکت آنلاین، مهدی چمران در پایان یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز نخستین بحث مربوط به یک فوریت لایحه شهرداری تهران در ارتباط با فروش ملک معروف روزنامه اطلاعات بود که بابت بدهیها به بانک شهر فروش آن انجام شود تا از بدهیهای شهرداری تهران کاسته شود که یک فوریت آن به تصویب رسید.
وی افزود: در ادامه این جلسه موضوع یک فوریت نهاد پایش طرح توسعه شهر تهران مطرح شد. این نهاد سالها کار خود را دیرتر شروع کرد. در دوره گذشته راه اندازی شد و این دوره کار خود را آغاز کرد. این نهاد رصد و ارائه گزارش درباره طرح جامع شهر تهران را بر عهده دارد و در حقیقت کار ضروری و مفیدی باید انجام شود؛ لذا یک فوریت این طرح به تصویب رسید. البته این نهاد کلا ۳۵ نفر کارمند دارد. چرا که باید کار مطالعاتی و تخصصی انجام دهد.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز در ادامه مباحث به نرخ کرایههای حمل و نقل عمومی پایخت رسیدیم که نرخ بلیت مترو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و همچنین کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران پیشنهاداتی را آورده بودند و در حالیکه سیستم محاسبه نرخ بلیت تغییر کرده، ورودی مترو حدود ۳۰۰۰ تومان در نظر گرفته شد که البته در اوج ساعات ترافیک و پیک مترو و همچنین در صورت استفاده از بلیت الکترونیک این نرخ متفاوت خواهد بود و برای مابقی سفر نرخ بلیت بر اساس پیمایش کیلومتری برای شهروندان محاسبه خواهد شد.
وی تاکید کرد: در ارتباط با نرخ بلیت متروی خط کرج - تهران و هشتگرد - تهران این موضوع صدق نمیکند و به صورت پیمایشی محاسبه نخواهد شد.
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نرخ بلیت مترو نسبت به سال گذشته و با توجه به نرخ تورم حدود ۴۶ درصدی، افزایش میانگین ۳۱ درصدی ارائه شد، افزود: نهایتا شورا میانگین افزایش ۲۵ درصد را مورد موافقت قرار داد و سقفی قرار داده شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش نداشته باشیم.
چمران در خصوص وعده تامین واگنهای مترو و همچنین تامین اتوبوس برای ناوگان توسط مدیریت شهری نیز گفت: واگنهای مترو تعمیراتش انجام شده و تعدادی اتوبوس که خریداری کردیم به ناوگان اضافه شده اما اتوبوسهایی که وعده وزارت کشور بود از حدود ۶۰۰ دستگاه تنها ۱۷۳ دستگاه تحویل داده شده و حتی تعدادی اتوبوس که خودروسازان آماده داشتند شهرداری تهران خریداری کرده است؛ اما تهرانی که به ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد با این تعداد دردی از آن دوا نخواهد شد.
انتهای پیام/