تعاونی‌ها در نه ماه، یک میلیارد دلار صادرات داشته‌اند

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صادرات بیش از یک میلیارد دلاری تعاونی‌ها در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

تعاونی‌ها در نه ماه، یک میلیارد دلار صادرات داشته‌اند

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم‌اندیشی کارکنان بخش تعاون استان‌های شمال‌غرب کشور که در اردبیل برگزار شد، از صادرات بیش از یک میلیارد دلاری تعاونی‌ها در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.
مسکنی گفت: براساس مصوبه سال گذشته شورای عالی اشتغال، ۲۵ درصد تسهیلات کشور برای توانمندسازی تعاونی‌ها و رونق اشتغال به بخش تعاون اختصاص یافت.
وی، مردم را محور اصلی اشتغال‌آفرینی در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در قانون جدید بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی مقرر شد ۳۰ درصد واگذاری‌ها در حوزه تعاون باشد و ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه لحاظ شود که عملی‌کردن این طرح برای بخش تعاون بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
مسکنی با اشاره به فعالیت ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور، گفت: توانمند‌سازی تعاونی‌ها برای خروجی و نتیجه‌دادن در حوزه رونق تعاون و اقتصاد، مبنای کار است.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: نیاز است حکمرانی تعاون در کشور را جا بیندازیم که این امر احتیاج به همت همگانی دارد تا شاهد تحول در حوزه تعاون باشیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر