ادامه گرمای شدید هوا در استان آذربایجان‌غربی

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با جنوبی شدن جریان‌های جوی، روند افزایشی دمای هوای آذربایجان‌غربی از روز گذشته شروع شده و دمای هوا در پلدشت به ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

ادامه گرمای شدید هوا در استان آذربایجان‌غربی

به گزارش مملکت آنلاین، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی تا پایان هفته جاری تداوم دارد و طی این مدت دمای هوا بین ۵ تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای هوا در بسیاری از مناطق استان افزایش پیدا کرد و دمای هوا در بوکان ۳۹ درجه سانتی‌گراد، خوی ۳۸ درجه سانتی‌گراد، نقده، شاهین‌دژ و سردشت ۶۷ درجه سانتی‌گراد، مهاباد ۳۶ درجه سانتی‌گراد، ارومیه و میاندوآب ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در ادامه گفت: در این مدت جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود و تنها پدیده هواشناسی افزایش نسبی دمای هوا است، اما در برخی نقاط با افزایش شدت وزش باد احتمال بروز پدیده گرد و خاک محلی نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته چالدران و تکاب با حداقل دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۲۰ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر